Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 19 maj 2012 18:01

Liket matte påstod att det skulle vara lugnt idag.

Fullkomligt onödigt enligt mej, men jag skulle ju i alla fall till skogen.

Nu gäller det att kolla innan man passerar spårvägen.

Det är spårvagnar ute hela tiden på helgerna.

KOm i alla fall till friden i skogen.

Matte gick bara och gäspade så jag ansåg att hon behövde piggas upp lite.

Här har jag precis hittat det perfekta sättet.

Så här får jag matte pigg eller i alla fall slutade hon gäspa.

Jag visade två Toppmurklor och då vaknade hon.

Förra året lyckades jag bara hitta en enda, men två idag.

Hoppas på flera självklart.

Tänkte fira mitt nya svampfynd med spa, men se det gick inte alls för vattentjuven hade varit framme.

Ja, ja jag kom ju till lilla sjön i skogen.

Badade massor, gäller att passa på medan det finns vatten.

Kände för att jobba mera så jag letade.

Lyckades hitta en stenmurkla bara.

Uselt, hade gärna hittat massor för att hålla matte vaken.

Hej då matte!

Jag har span på nåt mycket trevligt och dit ska jag.

Titta vad jag hittade!

Schäfer Freja och hennes husse.

Mycket bra fynd!

Hade sån tur att de för en gångs skull skulle samma väg som jag så jag fick minsann sällskap av henne.

Alltid trevligt med tiksällskap på mina rundor.

Här håller jag på och förklarar för Freja att det är ett alldeles utmärkt spa och jag kan vara gentlehund

och dela det med henne.

Hon har nämligen sunda spaintressen.

Det fungerade i typ 30 sekunder men sen..........

Freja har inte hört mina fantastiska spaskall så hon stod bara och stirrade.

Frejas husse filmade mej för han hade aldrig hört/sett en hund uppföra sej så i en spagrop.

Det ska höras när jag njuter!

Fortsatte vår promenad tillsammans, men när vi kom till spårvägen så skildes våra vägar åt.

Ja, ja vi ses iogen och eftersom jag är Malmköpings Don Juan så hittade jag genast en ny brud.

 

En söt liten tjej.

Tyvärr var vi tvugna att ha onödiga kopple eftersom det kom spårvagnar.

De kan köra när inte jag är där!

Gick hem och slappade medan matte planterade en massa onödigt krafs (blommor) på balkongen.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda.

Trevligt, för det skulle göras saker vid grönsakslandet.

Den här tunnan gillar jag för den är alldeles full med trevligt vatten till mej.

Vadå, vattna onödig rabarber när det kan vattnas svamphund istället.

Roade mej väldigt mycket med vattnet för matte hade spritt ut en massa gödning som skulle vattnas ner.

Gödning är också onödigt, mycket viktigare att jag vattnas.

Ni som funderar, vattenslangsvatten är underbart och välgörande.

Kan inte sammanblandas med hälsovådligt regn eller tortyrkammare, tycker att matte ska gå och vattna igen

när jag ska göra kvällstoalett och gärna på morgonrundan också.

Igår skulle jag läsa Rudis blogg trodde jag.

Tydligen hade han dejtat nån brud och jag blev nyfiken.

Ja just det!

Fina randiga bilder han har i bloggen!

Försökte flera gånger bara ränder.

Samma sak i morse, men alla andra bloggar på samma server ser normala ut1

Rudi vad har du gjort egentligen? 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards