Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 14 maj 2012 18:00

Ytterligare en bra hunddag.

När morgonrutinerna var avklarde så kom mattes mamma och hämtade mej och matte.

Skulle visa henne den där sällsynta stenbryggan i skogen.

Vidrigt!

Ska skicka matte på parkeringskurs!

Hon ska lära sej att inte ställa bilen vid hästmonster som tänker käka svamphund till frukost!

Dessutom fanns det ytterligare ett och båda såg lika hungriga ut.

Morrade mycket hotfullt, men monstren måste vara döva för de  brydde sej inte.

Jag vill bara bort och drar mot tryggheten där monstren inte ser mej.

Så där ordningen är återställd.

Jag är i säkerhet på fria tassar och kan undersöka allt viktigt.

Har inte varit i den skogen på väldigt många månader så det var mycket att pyssla med.

Somhär en underbra spagrop där det gick utmärkt att göra spenatinpackninar.

Testade några miljoner med andra också.

Gick långt på en väg,

 

Ansåg att vi skulle gå av vägen här, men det tyckte inte tråkmatte.

Hörde nåt om sen, vi kommer tillbaka.

Jag kan alla mina skogar och vet precis vart jag ska.

Som här, känner igen stigen och stack i väg före de långsamma människorna.

Mattes mamma står och läser informationen om den extremt sällsynta stenbryggan som heter Bågberget.

Här är den.

Den enda som finns i Sverige och endast ett fåtal är kända i hela världen.

Troligen inlandsisen som format den av urberget.

Här har jag precis sprungit under den.

Hade bilden på den på min Facebooksida och flera funderade på om man vågade vara under.

Så klart man vågar, matte var det också.

Det går alldeles utmärkt att springa på den också.

Mattes mamma skulle visst ta bilder på mej.

Titta den håller för människor.

Matte har testat förut och den rasade inte då heller.

Efter att ha tittat på den ur alla vinklar så skulle vi fortsätta.

Mycket trevligt.

Nådde ÄNTLIGEN sjön!

Jag har inte badat i den sen i höstas och var tvungen att kolla om den klarat vintern.

Ypperlig badkvalitét som vanligt.

Simmade massor.

Fikade, åt min macka och en del av människornas mackor också. 

Så skulle vi gå en annan väg tillbaka till bilen.

När man är uppe på berget så är det verkligen vacker utsikt över Ösjön.

Fast berget är så högt att jag inte kan kasta mej ut i sjön.

För övrigt är jag den mest missförstådda hund som världen har skådat.

Skitmatte påstår att jag inte alls behöver bada mer.

Vadå jag har ju bara testat alla mina badplatser och några till Badade nog mist 37 000 gånger.

Man kan inte simma för mycket!

Lyckades bara hitta några få murklor så jag försökte markera en kolarkojsruin.

Nähä, hon ville inte ha nån sån.

Ganska nära bilen och vi har skilda åsikter.

Om jag fortsätter på vägen kommer jag till ännu en sjö som jag faktiskt behövde bada i.

Nä, sa skitmatte vi ska gå här du kan bada i den sjön nästa gång.

Blev tyvärr tvungen att ge mej, tänk om vattentjuven snott den sjön när jag kommer tillbaka?

Vid bilen så var monstren kvar och lurpassade.

Alltså kastade jag mej in i den men såg hur matte höll på och smörade för de där hemska monstren.

Fattar hon inte att hon riskerar livet?

Efter massor med timmar i skogen så åkte jag hem och slappade. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards