Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 12 maj 2012 18:16

Blääää, jag är fullkomligt uttråkad.

Försökte komma hälsovådligt regn när jag gjorde morgontoaletten.

Slappade och hade tråkigt ett tag.

Egentligen hade matte tänkt att jag skulle få gå och jobba på ett icke kollat murkelställe.

Men det blåste såna där med horn och bockfot och försökte komma hälsovådligt regn.

Blev inte alls som vi hade tänkt oss alltså.

Blev närmaste tråkskogen istället.

Ok, det var ett tag sen jag var där så den får väl duga i brist på bättre.

Hittade ingent roligt, inte minsta lilla murkelvalp eller annat skoj.

Blåbärsriset blommar för fullt och det ser ut som om det kan bli gott om blåbär i år.

Bra påstår matte eftersom människovalparna har beställt sylt av henne.   

Drog runt och inget av värde hände.

Ser ni mej?

Tänk att det ska ta sån förbaskad tid för människan att ta sej ner för backen!

När det ser ut så här så är det inte alls badväder påstod hon.

Dumheter!

Det är alltid badväder så änge onödiga isen håller sej borta.

Var faktiskt ett par dagar sen jag badade sist så jag hade mycket att ta igen.

Badade alltså massor.

Mycket korkad skylt längre bort.

Äsch, människor är badkrukor så jag bestämde att jag visst kunde vara där.

Alldeles övergivet, alltså badade jag ännu mera.

Fortsatte att dra runt och inget skoj hände.

Det är synd om mej!

En stackars utråkad svamphund!

Inga brudar, inget murkelhundsjobb, inga fynd och ungefär när bilden togs började det regna!

Hälsovådliga regnet öser ner och jag försöker undvika skador genom att smyga efter husväggarna.

Var tyvärr inte husväggar hela vägen hem så jag skadades en del.

Slappade och försökte hålla dödströtta matte vaken, gick med möda.

Egentligen skulle hon ha sått en massa i dag men det kom ännu mer regn.

Gick ut på eftermiddagsrunda och hamnade självklart i regn igen.

Men jag smyglyssnade på ett telefonsamtal, i morgon så ska jag tydligen till en skog och jobba!

Hoppas jag för jag är trött på tråktillvaron! 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards