Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 8 maj 2012 20:33

Ytterligare en mycket upptagen dag i mitt hundliv.

Gjorde en alldeles vanlig morgontoalett och slappade en stund.

Så skulle jag ut och åka, matte skulle fixa nåt på Sörmlandsleden.

Hamnade vid Sagostigen och till min stora fasa så var blå komonstret tillbaka!

Alla hundar ser väl hur ruskigt det ser ut och bara väntar på svamphundsfrukost.

Nästa prövning.

Läbbiga staketet som gärna anfaller oskyldiga svamphundar och slåss.

Jag höll mej i skogskanten.

Var väldigt skönt att komma in till friden i skogen..

Vattentjuven har varit på etapp 22:2 också.

Borde vara ypperligt spa här, men inte.

Dags att vara orolig för vattentillgången i min älskade bäck tror jag.

Det har försvunnit massor.

Av döda älgarna återstår bara en massa päls.

Vilda grisarna ska tydligen äta gammalt bröd för sånt fanns det massor.

Ville inte ha det.

Var desperat sugen på tunnrullning så jag försökte rulla på verandan.

Gick inte bra.

Matte klippte bort en massa grenar så alla markeringar ska synas ordentligt..

Självklart gjorde jag en insats som fyrbent etappledare och släpade undan allt hon klippte.

Se och lär alla spaintresserade hundar.

Detta är en perfekt lerinpackning av tassen.

Gick till sjön och badade mycket.

Matte fixade ännu mer med att klippa sly.

Bäst att kolla så hon gör jobbet ordentligt.

Men nu syns stolpen.

Jobbade en hel del som murkelhund.

En del av dagens skörd.

Jag nosade upp över 50 murklor idag vilket är rekord för i år.

Så skulle jag tillbaka till Sagostigen.

Inte nog med blå komonstret.

Hästmonstren stod vid våldsamma staketet och stirrade hungrigt på mej.

Den där lille till vänster ansåg jag vara extra farlig.

Kom i alla fall till bilen med livet i behåll.

Var hemma och slappade en stund innan det var dags för nästa uppdrag.

Åkte till Eskilstuna och hamnade på människovalparnas pappas jobb.

Eller i alla fall på parkeringen, där bytte matte bil med honom.

   

Människovalparna är hämtade från sitt dagis och har superbråttom in i bilen till mej.

Fast Oliver funderade på om matte klarade av att köra hans pappas bil.

Väl hemma hos dom så sa han att matte kunde köra hans pappas bil!

Min bok är tillägnad mina bästa människovalåpar så de fick varsitt exemplar.  

Sen gick vi ut och höll på med en massa skoj bus.

Adam ska nog bli kock när han blir stor för han hjälpte matte med pannkakssmeten.

Jag och Oliver spelade fotboll under tiden.

Hungriga människovalpar äter massor med pannkakor, men de räckte till mej också.

Går åt energi att hålla reda på dom.

Sen fick matte läsa massor i min bok för dom.

Undrar om jag har skrivit en väldigt tråkig bok eller om Adam hade en jobbig dag på dagis+

Han somnade i alla fall gott.

Till slut kom deras pappa hem så jag kunde åka igen.

Nu är jag en väldigt trött hund som tänker sova min skönhetssömn. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards