Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 2 maj 2012

Av Sigge Svamphund - 2 maj 2012 17:52

Hade faktiskt funderingar på att sälja matte idag igen.

Skulle som vanligt ut på min långrunda och den ska dokumenteras.

Nähä, inte det!

Klantmatte hade minneskortet till kameran kvar hemma i datorn!

Funderade på Blocketannons igen, men idag är hon faktiskt ursäktad för sin virrighet.

Hennes pappa blev akut sjuk i går och ligger på sjukhuset, kan väl stå ut med att hon glömmer saker då.

Så klart hon är orolig för sin pappa.

I alla fall så gick jag en bra långrunda.

Jobbade som murkelhund, badade massor i två sjöar. spaade i mängder med spagropar.

Dagens samlade fynd blev tre handskar, en vägkon, en boll jag gömt och en underlig moj av

okänt ursprung. 

Hade alltså väldigt trevligt. 

Avslutade rundan med att dejta Ronja också.

Borde ha funnits bildbevis på allt trevligt!

Efter att ha slappat ett tag så skulle jag ut igen.

Matte hade kameran MED minneskort!!!!!

Här är jag på väg mot vad som enligt matte ska bli en överraskning.

Inget är som väntans tider, enligt matte ska det snart komma en bil.

Väntade i flera dagar, matte saknar fullkomligt tidsbegrepp och påstod att det var fem minuter.

Bilen kom och passerade.

Jag sprang minsann i fatt den.

Hade hört trevliga ljud från den och anade vad som var på gång.

Yes!

Dejt!!

Min gamla tjej Tilda, en av mina allra första dejter sen jag flyttade till matte.

När vi bodde på landet så bodde Tilda och Minou ( tyvärr på andra sidan regnbågsbron nu) rakt över

skogen så vi dejtade ofta.

Tilda har en ny syrra Molly.

Alltid trevligt med nya tikbekantskaper.

Tog med mej brudarna mot intressanta ställen bortom skidbacken.

Just det, sjön så jag kunde bada igen!

Tilda var i vattnet, smart brud som begriper hundlivets väsentligheter.

Molly däremot hon bara stirrade på mej som jag var totalt galen.

Hon fattade inte alls det där mad bad inte.

Behöver nog ge henne några lektioner.

Så där dagens fjärde handske är fyndad!

Hade skoj med den en stund innan jag gömde den.

Sen var jag tyvärr tvungen att skiljas från brudarna, hörde att människorna pratade om murklor

och att matte påstod att det är dåligt med såna i år.

Jaså?

Jag nosade faktiskt upp två stycken på väg hem!

Är väl murkelhund!

Utanför mitt hus träffade jag grannkatterna.

Kände för att umgås med dom.

Men de var inte på det humöret idag, ibland kommer de faktiskt och stryker sej mot mej.

Tillbaka inne så började matte tjata om den där DHL igen.

Mina böcker kom till Malmö idag!!!!!!!!!!

Det innebär att med tur så kommer den där DHL och hälsar på mej i morgon med jättelasset!!!!!!!

Allra senast fredag lär de vara här så helgen viks till att packa så alla köpare får sina böcker av mej.

Nu är det alldeles väldigt, väldigt spännande igen.

Matte kommer väl inte att släppa den där mobilen, döpt till telefonen från helvetet, mer än en meter bort.

Undrar om jag ens kommer att komma ut genom dörren i morgon? 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards