Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Sigge Svamphund - 27 april 2012 18:33

Blev en upptagen dag igen.

Började bra eftersom jag dejtade Ziva på morgonen, måste träna matte i att ta med kameran ut

när jag gör morgontoalett.

Sen skulle jag åka till Eskisltuna och lämna tillbaka mattes mammas bil, men på väg dit så skulle

jag till skogen.

Hamnade där min min Sörmlandsetapp börjar.

Skulle kolla om det fötts några murkelvalpar.

Men började självklart med en del trevliga spa.

Nähä, jag får visst vänta.

Det är så otroligt skoj att kunna jobba igen så jag tittade om Svarta trumpeterna hade kommit.

Men de lär dröja flera månader ännu.

Här brukar det finnas murklor, men det var tomt.

Tröstade mej med att simma massor i min lilla trevliga nästansjö.

Den finns ungefär bara nu på våren och sen på hösten så det gäller att passa på.

Sen blev det skarpt läge.

Här jobbar jag.

Alldeles nyfödda små murkelvalpar.

Hittade några som var vuxna också.

Jag har ganska många nya bloggvänner och andra besökare som inte sett hur det går till

när jag jobbar som murkelhund.

Varsegoda, en film från förra året när jag jobbar.

Så ser det alltså ut när en murkelhund jobbar.

Faktiskt filmat på samma ställe som jag var och jobbade på idag.

Passerade jägarnas tillhåll jaktstugan.

Skitmatte vägrade ta ner tunnan till mej, alltså ingen tunnrullning idag.

Fortsatte i skogen med lite jobb och mycket spaande.

Kollade min privata skrothög fyndhörna, men hittade inget intressant.

Däremot lukatde det alldeles väldigt gott på ett ställe.

Jag brukar aldrig rulla mej i nåt men den här doften var jag bara tvungen att gnida in!

Mera jobb väntade.

Medan matte plockade mina murklor så åt jag utsökt gott gräs.

Det här allra första är det nåt extra med.

Mera murklor och en del hade blivit riktigt stora.

Gillar verkligen mina skogsrundor just nu.

På väg till bilen.

Funderade på om jag möjligen behövde ha ett lass med kartonger som innehåller granplantor.

Fick inte ta med dom för matte.

Åkte till Eskisltuna och hamnade hos mattes föräldrar.

Serverades utsökt korvgryta till lunch.

Åt en rejäl portion.  

Mätt och belåten så skulle jag åka hem.

Blev en massa passa bilen innan jag var hemma.

Matte och hennes mamma fixade några mänskliga tråksaker.

Fast matte hade i alla fall den goda smaken att stanna vid Grisöronaffären.

Var ganska trött när jag kom hem.

Nu påstår matte att jag ska ha ett par lugna dagar, för på måndag så väntar en överraskning påstår hon.

Ska inte alls ha lugna dagar, jag tänker jobba! 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards