Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 april 2012

Av Sigge Svamphund - 21 april 2012 18:30

Haft en ganska bra hunddag.

Inget äckligt lappmögel eller hälsovådligt regn i alla fall.

Min långrunda blev faktiskt lång idag, mycket trevligt.

Började med tråkvägen.

Jag tycker att den är helt ok, det är matte som påstår att den är tråkig.

Eländiga människor!

Var tvungen att städa innan jag kunde spaa.

Undrar när de ska lära sej att inte kasta en massa sopor i naturen?

Tog en bra väg in i skogen.

Borde visa sej murkelvalpar efter den.

Jag gjorde tappra försök att jobba men inte en endaste liten murklevalp hade fötts.

Men jag markerade så mycket att de troligen föds sanrt bara det blir lite varmare.

Inne i skogen.

Hade en hel del att pyssla med som flytta på felplacerade träd och andra vikitga hundgöromål.

Så trodde matte att jag behövde till veterinären.

Normalt använder jag aldrig de här onödiga spängerna och matte muttrade om att jag nog var sjuk.

Dumheter!

Jag är fullt frisk, som vanligt.

Hade bara kommit på att det var extra mycket vatten längre bort.

Tillbringade mycket tid där.

Fortsatte i skogen och det hände inget av värde.

Men när jag kom till Vilda grisvägen då..........

 

Titta vad jag fyndade!

En snygg brud som heter Sacha, rena barnrumpan, hon är bara åtta månader men föll självklart

för min charm.

Vi hade massor med skoj tillsammans.

Jag fyndade en trasa i ett dike och den ville hon gärna ha så det blev mycket springande.

Gillar snygga brudar.

Fler såna till mej!

Tyvärr så skulle hon åt ett annat håll sen, men jag hoppas att vi ses igen.

Skulle gå spårvägen hemåt.

Men titta långt där framme.

Nu har spårvagnarna vaknat.

Ingen fara, den här stod alldeles stilla eftersom de jobbade med nånting på rälsen.

Förövrigt så kör de så sakta att jag kan gå där även när de är i trafik.

Bingo!

Nästa dejt.

Jag hamnade hos Färghandels Vilma.

Kollade om hon händelsevis luktade gott medan hon tiggde godis av matte.

Borde faktiskt få gå in i hennes affär varje dag eller så.

Men nu var matte inne och kollade färger med tanke på min kommande tassograf.

Ska snart börja träna på den.

Gick hem och trodde att jag skulle slappa.

Nähä, då släpade matte fram odödliga monstret snabeldraken.

Jag avskyr den och gör allt för att döda eländet, men det överlever alla attacker.

Hörde talas om att NÅGON hade spridit svarta hundhår överallt och att det skulle räcka till

en kennel.

Jag är oskyldig.

Är övertygad om att det är Askur som sprider sina KATTHÅR och får matte att tro att de kommer från mej.

Här ligger han minsann och sprider hår som jag får skulden för.

Det tar på mina hhundliga krafter att slåss med monstret så jag somnade.

Fattar inte hur bollen har hamnat hos mej.

Inget minne av att jag hade den.

Vågade inte ligga på matten eftersom jag hört klagomål om pälsklädd matta.

Visst det är absolut inte jag som hårat ner den, men för att inte få skulden så höll jag mej på golvet. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards