Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 16 april 2012

Av Sigge Svamphund - 16 april 2012 18:15

Haft en bra hunddag igen.

Tyvärr ingen dejt på morgonrundan men det kommer flera morgonrundor,

Sen blev jag skjutsad till skogen för min långrunda.

Perfekt hamnade på min långa Sörmlandsledsetapp, där jag jag inte varit sen jag och matte var ute

och kollade hela.

Hade som vanligt massor att hålla ordning på.

Hjälpte matte att dra undan en del små träd som var fastfrusna sist och lite andra viktiga saker.

 

ÄNTLIGEN!!!!!

Min nästansjö hade äntligen blivit av med isen så jag kunde provsimma.

Alldeles ypperlig var den, gäller att passa på innan vattnet försvinner igen.

Inga murkelvalpar i sikte inte.

De brukar vara tidiga här men inte en endaste hade fötts.

Jaha så var det dags för båt på leden då.

I alla fall enligt matte, jag utnyttjade självklart vattnet.

Ägnade mej åt lite mer fyrbent etappledarjobb.

Träd ska ligga där jag finner det lämpligt och ingen annanstans.

Men så helt plötsligt.........

En bekant doft...........

En alldeles nyfödd stenmurkelvalp!

Verkligen på tiden, men det lär ta ett tag innan den är vuxen.

Dessutom brukar det växa många där men denna vara alldeles ensam och övergiven.

Firade mitt fynd med att gå hit.

Sist jag passerade så levde onödiga isen.

Lika simvänligt som vanligt.

Känns bra om andra vandrande hundar tänker bada att sjön är kontrollerad och godkänd.

Spaade självklart en hel del också.

Tog en helt annan väg tillbaka och där var det länge sen jag gick.

Letade mer murkelvalpar utan framgång tyvärr.

Detta är min alldeles privata fyndhörna.

Har fyndat i den i alla år jag bott hos matte och aldrig tar det slut.

Dagens fynd en flaska.

Men den fick jag inte behålla eftersom det rann olja ur den.

Byttes mot blodpudding.

Usel kvalitet på dunkar nu för tiden!

Den här hade inte klarat vintern.

Jag föredrar hela dunkar för trevligt bus.

Fortsatte min bra runda och spaade ännu mer, men blev tillsagd att göra det tyst eftersom matte

ägnade sej åt att prata i telefonen igen!

SUCK, märklig mänsklig hobby det där, men någon behöver prata mycket och ofta med henne nu så då

är det bara att stå ut.

Övergick till att få matte att kasta kottar åt mej.

Det funkade trots den där telefonen.

Efter tre timmar i skogen så var det dags att åka hem igen.

Kände mej mycket nöjd med min runda och la mej och slappade.

Matte fixade en del inför morgondagens bomb och lyckades prata slut på batterierna i både mobil och

hemtelefon.

Som sagt imorgon då släpper jag STORA BOMBEN och kommer även att förklara en del.

Fortsättning följer.............. 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards