Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 april 2012

Av Sigge Svamphund - 9 april 2012 18:19

Varit en upptagen hund idag.

Blev ingen långrunda i skogen för det skulle vi inte ha tid med enligt matte.

Jag vill ut och jobba!

Gick i alla fall mot skogen och använde oss av spårvägen en bit.

Träffade en människa som jo den där magra katten hade hon sett troligen samma dag som vi hittade

henne eller möjligen dagen innan.

Hon hade reagerat på att den såg så svag ut.

Sen två minuter senare så träffade vi Schäfer Freja med människor (inga bilder för matte trodde att

kameran var hemma)

Frejas husse ser allt.

Han visste precis vad matte pratade om för han har sett Hittekisse hela vintern i trakterna av spårvägen!

Alltså är det som matte misstänkte hon är hemlös och hon har fått klara sej på egen tass hela vintern!

Stackars, stackars henne, det är ett under att hon lever och inte konstigt att hon är alldeles utmärglad.

Lär väl knappast höra av sej nån som helt plötsligt aknar henne.

Hon mest sover och äter lite.

Inga nyheter om livet här alltså, hon får vila precis hur mycket hon vill och servaeras mat ofta men

väldigt lite.

 

Skitskog!

Det växer inga murkelvalpar i haselskog.

men matte skulle ha nåt annat som finns där.

 

Jag visste att jag skulle på kalas på eftermiddan så jag ägnade mej åt pälsvård.

 

Fruset spa men matte hittade såna där naturmonster igen.

Ointressant enligt mej, jag hade föredragit att onödiga isen dött.

 

Gick till sjön och badade bort mina inpackningar.

Päls i topptrim blev resultatet.

 

Matte skulle ha några små videkvistar.

Självklart försökte jag hjälpa till.

Men jag tog visst i för mycket, otack är hunden lön.

 

Behövs inte halva träd till en sån här liten bukett.

Var hemma en stund, gav Hittekisse lunch och matte fixade annat.

Sen åkte jag till Eskilstuna.

 

Skulle gratulera mattes mamma som fyller väldigt många år i morgon men firade idag.

Mycket bra för jag blev bjuden på en massa köttbullar.

 

Ännu bättre.

Mina bästa människovalpar kom.

Massor med skoj bus.

 

Fast i början var Adam mest intresserad av fikat.

Jodå jag bjöd mej på smaskigt fikabröd jag också.

 

Så kom det lite mer släkt.

Mattes lillebror med fru och son.

Han är väldigt bra på att underhålla svamphund han iockså.

 

Som här.

Hade en skoj dragkamp med honom.

Tur att jag hade människovalparna och Stefan att sysselsätta mej med.

 

Mattes senaste huvudvärk.

Den vänstra mobilen är mattes numer gamla mobil som höll på att ge upp.

Den högra är hennes nya.

Hennes valp har skaffat ny så matte fick ärva hans.

Pågick många lektioner i hur den fungerar och hur man gör.

Kan meddela att matte är upptagen, hon försöker lära sej alla nya finesser.

Hörde nåt om att det kommer att ta evigheter innan hon vet hur man svarar i den och nåt om att

det är tur att det finns hemtelefon också.

Men det klarar hon efter att ha ringt upp den.

Nu ska det visst försökas skickas sms och diverae annat.

Ja, ja hon är inte helt oteknisk så det löser sej säkert framöver,

Jag ska vila efter min upptagna dag och hoppas på att jag får jobba som murkelhund imorgon.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards