Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 6 april 2012

Av Sigge Svamphund - 6 april 2012 17:55

Som vanligt just nu, jag börjar med lite uppdatering om hittekisse.

I går kväll så tog hon en promenad från köket in i sovrummet.

Där ser ler och Långhalm till att dörren till linneskåpet alltid är öppen, mattte har gett upp försöken

att ha den stängd.

Alltså la sej hittekisse där.

Den här synen gjorde matte så glad.

För första gången så rullade hon ihop sej och såg verkligen avslappnad ut när hon sov.

Visar att hon börjar känna trygghet här.

Morse hade hon flyttat tillbaka till sin koja i köket.

Tiggde äggula så fort matte visade sej, sen somnade hon igen.

Jag hade gärna fortsatt att sova jag också.

Nädå, släpades ut i hälsovådligt regn och skadades allvarligt.

Tror jag ska bli katt i stället, i alla fall när det regnar.

På väg ut på långrunda det har slutat regna men istället kommer det lappmögel.

Blev ingen jättelång runda men jag skulle titta till min lilla osimmade sjö.

På väg dit så fyndade jag ett gammalt c vitaminnrör.

Kan rekommenderas, sån kan man ha mycket skoj med.

Gissa var jag är.

Finns faktiskt mitt i bilden.

Här är jag, hade hittat ett bra spa.

Utnyttjade det och sen var jag inställd på bad.

Måste vara nån filial till Nordpolen uppe i skogen.

Inte sjutton har onödiga isen dött inte!

Jag har faktiskt akuta behov av att provsimma sjön!

Drog vidare i skogen och bestämde mej för att jobba.

Matte trodde att jag kanske lyckats hitta årets första murkelvalp eller så.

Nä en gammal trattkanatrell sen förra året bara.

Fortfarande inte en endaste murkelvalp i sikte.

Tröstade mej med en blodpuddingtall.

Bättre än  inget.

Usch, det är nästan regn i snön så jag vill hem NU!!!!!!!

Växte mer blodpudding på de gamla spårvagnshjulen.

Sen gick jag hem och slappade.

Matte fixade lunch till hittekisse, hon älskar kokt skinka så det får hon i små små portioner.

Funderar på om jag ska tappa bort mej ett tag, undrar om matte skulle ligga på golvet och mata mej

också med skinka då?

Så talade hittekisse om att hon ville umgås.

Då jamar hon lite försynt så får hon alltid umgås en stund tills hon tröttnar.

Hon fick prova min fåtölj.

Tror att den utföll till belåtenhet för hon satt där ganska länge.

Det är väldigt, väldigt synd om henne så jag bestämde mej för att vara snäll.

Dålig bild, men jag försöker visa vilken snäll hund jag är och att hon behöver lite uppmuntran.

Gav henne min gris och tänkte att vi kanske kunde leka lite.

Matte blev tårögd av min omtanke, men stackars kisse orkar absolut inte leka.

Kommer nog att ta väldigt långt tid innan hon kan göra det.

Känns i alla fall skönt att hon kan slappna av mera nu och verkligen sova ordentligt.

Tror att det är skinkutdelning på gång igen så jag måste nog kolla i fall jag kan få en smakbit. 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards