Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 28 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 28 mars 2012 17:52

Jag hoppas verkligen att ni inte glömmer bort hur jag ser ut.

I dag blir det inte en endaste bild och allt är senila skitmattes fel!

Egentligen skulle jag ha dejtat Whippet Scilla, men det blev inställt.

Var i alla fall inte skitmattes fel.

Skulle gå min långrunda på egne tass utan tiksällskap.

Matte skulle ta nån bild på mej och då..................inget minneskort i kameran!

Det satt kvar hemma i datorn.

Tänk om jag träffat tikarnas tik, gjort superfynd, hittat årets första murkelvalp eller nåt

annat som kräver bildbevis!

Det är fullkomlig oförlåtligt att skylla på trötthet, för mycket att göra och annat mänskligt krafs.

Mitt liv SKA fotodokumenteras!

I alla fall så gick jag min bra långrunda runt mina två närmaste sjöar.

Började med en massa bad i den närmaste, mycket skönt och uppfriskande.

Lyckades för första gången spaa i kärret som äntligen hade blivit av med onödiga isen.

Grejade med en massa vanliga hundgöromål också.

Passerade min andra sjö och provsimmade den efter vintern.

Fullt godkänd i år igen.

Sen blev jag enligt matte hysterisk och var larvig.

Passerade hästmonster hagarna.

Ett monster kom fram och min totalt korkade matte ställde sej och KLIADE monstret mellan öronen.

Pratade om att det var så vackert och så snällt och bla, bla, bla.

Jag insåg att jag vilken sekund som helst skulle tvingas att se på när matte slukades av monstret.

Nog för att hon är ganska knäpp, men jag har inget annat hem att tillgå så jag behöver henne.

Morrade och skällde och var på gång att börja yla av skräck.

Då ÄNTLIGEN slutade hon klia monster, som för övrigt fått höra att jag var en osedvanligt larvig hund.

Jag sprang i panik och kastade mej i närmaste spa för att svalka av mej och få stopp på mitt hysteriskt klappande hjärta.

Kan meddela att hjärtinfarkten var ytterst nära.

Ja, ja jag fick ingen sån och matte blev konstigt nog inte slukad så jag kunde fortsätta min runda.

Lyckades faktiskt rulla med en av de där vägkonerna som varit fastfrusen hela vintern.

Skönt med lite mer avkoppling efter stora skräcken.

Spaade ännu mer i de få som inte stulits av stora vattentjuven.

Efter nästan tre timmmar i skogen så gick jag hem och slappade.

Skulle ut på eftermiddagsrunda.

Eller det skule jag inte alls!

Kom bara ut genom porten så tänkte jag gå in igen.

Massor med hälsovådligt regn, visst det är väldigt välbehövligt men jag ska INTE gå ut!

Släpades i alla fall med, tycket faktiskt att det räckte med hästmonstret att så behöva drabbas av

en massa regnskador också var inte vad jag behövde.

Kommer att ta tid att läka alla skador nu.

Fortsätter det regna så tänker jag INTE göra nån kvällstoalett .

Matte har däremot satt minneskortet i kameran så förhoppningsvis blir det bilder i morgon.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards