Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 25 mars 2012 18:08

Rörig och upptagen dag det här.

Vaknade i morse, matte pratade i telefonen.

Gick ut för morgontoalett, matte pratade i telefonen.

Slappade ett tag medan matte pratade i telefonen, hon varierade bara mellan fasta och mobilen.

Skulle till skogen, matte pratade i telefonen och glömde kameran hemma.

Drog runt i närmaste skogen och ägnade mej bara åt vanliga hundgöromål.

På väg hemåt så lyckades jag dejta.

Först Whippet Scilla och sen grannen Gismo.

Var hemma en kort stund och matte pratade INTE i telefonerna, skickades sms i stället.

Ut till bilen och sen åkte vi, hamnade i Eskisltuna vid skoj Djurgår´n.

BINGO!!!!!!!

Människovalparna Oliver och Adam kom tillsammans med sin pappa!

Har inte busat på Djurgår´n med dom på evigheter.

Matte pratade inte i telefonen!

Mycket skoj hade vi, men hoppa från stenar det överlåter jag till Oliver.

Den där bra spagropen, den hade nån stulit vattnet i.

Blev knappt tassinpackningar.

Adam var fullt upptagen med att öva sej på att blåsa såpbubblor.

Så bestämde jag att vi skulle gå in i skogen och ägna oss åt skoj saker.

Adam visade nya talanger.

Medan jag var upptagen tillsammans med Oliver så fixade han till utsökte korvbuskar.

I bland så hjälptes de åt, perfekt för då fanns det minsann mängder med korv att sluka.

Det här var också en skoj lek.

Människovalparna sprätte en massa ur en rutten stubbe och jag försökte fånga det.

Hoppsan, det gäller att vara snabb om man ska få nåt med från korvbuskarna.

Oliver sa att han var hund och hette Sigge så han försökte länsa dom på egen hand.

För övrigt testade Adam också.

Människorna satt mest på ett par stenar och fikade.

Adam tog paus hos sin pappa ibland.

Då höll jag igång med Oliver istället.

De där roliga timmarna håller på och tar slut.

Nu ansåg Adam att jag skulle testa att hoppa från stenar.

Nä, det gör jag inte.

Samma sak med klättra i träd, det får de också göra själva.

Jag övervakar självklart att allt går rätt till.

Sen var det tyvärr dags att skiljas åt igen.

Men det blir nog mer trevligt bus inom en snar framtid hoppas jag.

Hamnade hos mattes föräldrar eftersom mattes mamma skulle få tillbaka sin bil.

Det tar på de hundliga krafterna med en massa människovalpsbus.

Råkade somna under köksbordet.

Blev bjuden på middag.

Potatisgratäng med kassler.

Så utsökt att jag såg till att få två portioner.

Matte hade totalt glömt att kolla busstider så vi blev hemskjutsade.

Jag är en mycket trött hund nu.

Enligt matte ska det bli en lugn hunddag imorgon.

Onödigt, jag gillar att ha fullt upp varje dag. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards