Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 24 mars 2012 18:04

Haft en ganska slö hunddag.

Inga trevliga sextimmars promenader i dag inte.

Matte kom på att vi skulle åka och titta efter bombmurklor på ett ställe där vi inte

varit på många år.

Inte en endaste liten bombmurkla nånstans fanns det.

Hittade en konstig cementmoj som jag inte hade någon användning för.

Inte var det utfodring av svamphundar heller.

Jag äter inte hö.

Tråkskog, alltså bestämde matte att vi skulle leta rökpipsvamp istälet.

Ni vet en del skådar fågar eller fjärilar eller sånt.

Matte ägnar sej åt att skåda sällsynta svampar istället.

Hamnade i Döda älgenskogen.

Där ska de där luriga rökpipsvamparna finnas.

Jag kollade mest så det inte hade dykt upp opålitliga komonster i hagarna.

Medan matte helt utan framgång letade efter rökpipsvamp så ägnade jag mej åt bäcken.

Missade ena sjön och den andra där levde minsann onödiga isen fortfarande.    

Lyckades i alla fall simma lite.

Mycket skönt.

Döda älgen var fortfarande stendöd.

Hade planer på att ta med nån del men fick inte för matte.  

Ett bakben med vidhängande klöv var jag sugen på, hade väl inte gjort nåt om jag släpat med mej.

Nån hade tappat en massa smarrigt godis på vägen så jag städade noggrant bort allt.

Åkte hem och slappade.

Gick ut för eftermiddagsrunda.

Tittade vad jag hittade!

Färghandels Vilma.

Mycket trevligt för det var ju flera dagar sen jag dejtade sist.

Hennes husse är väldigt bra på att kasta pinnar så det utnyttjade jag självklart.

Gick hem och fortsatte att slappa.

Matte är skittråkig och går bara runt och gäspar och är trött.

Kanske dags att hota med Blocketannons igen hon brukar kvickna till då.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards