Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 21 mars 2012 18:28

Haft en vanlig hunddag.

Underbart väder så jag fick en ordentlig långrunda på förmiddan.

Titta så härligt leriga alla vägar är.

Slut på lappmögel och onödig is överallt.

Hittade massor med trevliga spagropar också.

Gick runt min andra sjö och titta.

Nu dör verkligen onödiga isen!  

Tyvärr så lever den vid land så jag kunde inte bada, men kanske i morgon eller så.

Hittade min väl gömda handske.

Hade som vanligt väldigt mycket skoj med den.

Nähä, det har visst inte blivit vår riktigt överallt.

Det här spadiket var oanvändbart tyvärr.

Världens tuffaste svamphund.

Jag morrar åt två hundätande hästmonster som befinner sej långt bort i hagen.

Att jag sekunden efter att denna bild togs la benen på ryggen det talar vi tyst om.

Matte jagade fjärilar och detta är enda bilden där en fastnade.

Den syns som en liten prick i mitten.

Såg mängder av såna och lite mer tussilago

Det doftar.

Undrar när de där murkelvalparna tänker födas egentligen?

Jag vill jobba!!

Jaaaaaaaaa!!!!!!!!!

Nu kan vi börja prata om spa!

Gissa om jag gjorde ljuvliga inpackningar.

Leråker med vatten på det är verkligen det ultimata spaaet det.

Vad matte sa det vill ni absolut inte veta för det är otryckbart.

Men hon fattar ju inget av viktig pälsvård heller.

Hamnade på gamla vanliga spårvägen till slut.

Hade lite att pyssla med där också.

Som här göra en spenatinpackning

Perfekt eftersom jag redan var lerinpackad.

Hörde en massa otäcka hot om tortyrkammaren men det lyssnade jag inte på.

Så klart jag inte går på bron.

Jag tog vägen genom ån ett par vändor och sköljde ur pälsen.

Allt för att få slut på tortyrhoten.

Närmaste sjön.

Det tar sej, finns mer öppet vatten så snart kan jag simma.

Då ska jag till sjön varje dag.

Gick hem och slappade.

Så gick matte till posfacket.

Jag hade fått post!

Verkligen på tiden för det var länge sen sist.

Gott gotti gottgott.

Undrar vad jag ska välja?

Torkad kycklinghals, rökt kyckling hjärta och en köv från Vild gris.

Började med att smaska i mej ett par kycklinghjärtan.

Klöv från Vild gris det var utsökt!

Länge sen jag åt nåt så otroligt gott.

Undrar om Vilda grisarna kan börja tappa sina klövar i mina skogar?

Jag vill ha mera!!!!!

TACK snälla Jesper och Assar med matte för andra priset i eran tävling!!!!!

I morgon blir det ganska sen uppdatering här.

Min allra bästa människovalp Oliver fyller 5 år så jag ska åka på kalas och ge honom present

 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards