Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 19 mars 2012 18:01

I morse var turan faktiskt med mej.

Jag träffade Ziva vid morgontoaletten, hon börjar dofta alldeles ljuvligt nu.

Alltså bestämde de otroligt korakde människorna att nu är det slut på morgondejter ett tag.

Äsch, om vi slapp våra onödiga koppel så skulle vi kunna dejta på egen tass en stund.

Sen skulle jag ut och åka.

När jag nästan var i Eskisltuna då kom min förvirrade matte på att hon hade glömt att stanna vid

nån skog.

Fick passa bilen medan det handlades tråkmat och gjordes saker på Rudimattens tråkjobb.

Sen blev jag i alla fall skjutsad till Djurgår´n en stund då jag fick röra på mej.

Börjad med att berätta för alla andra hundar att jag anlänt.

Fast jag såg ingen annan hund på hela tiden där.

Hittade ett träd med Vinterskivling, men de var döda allihopa.

Lika bra det, så det blir vår nu.

Ha!

Det finns spa även i Eskilstuna!

Underbart var det.

Titta här, det blåser så jag har fått två ståöron.

Fördrar faktiskt mitt naturliga utseende med ett av varje sort.

PÅ Djurgår´n så finns det blodpuddingekar.

När jag länsade det här trädet så passerade det en människa som tydligen aldirg sett en hund länsa

ett träd fullt med läckerheter.

Han stirrade länge på mina förehavanden.

Åkte hem till mattes föräldrar där det skulle vara lunch.

Eftersom jag är matlagningsintresserad så hjälpte jag självklart till med förberedelserna.

Människorna åt nån soppa, men jag serverades pytt i panna.

Utsökt gott.

Sen skjutsade jag och matte hem oss så mattes mamma fick tillbaka sin bil. 

När matte tagit reda på all tråk hon handlat så skulle jag ut en sväng i gen.

Gick bara en runda i närmaste skogen.

Blåste så förbaskat att tallarna kastade en massa grenar omkring sej.

Knakade och brakade överallt.

Vintern är inte slut om nån trodde det.

Skidbacken är fortfarande alldeles full med lappmögel.

Men titta så underbart svart onödiga isen är.

Inom en snar framtid lär den vara död och då är det ÄNTLIGEN badsäsong igen.

De gamla trädstammarna är pålitliga.

Växte godis i dom.

Sen vägrade matte vara kvar i skogen så vi skulle hem.

För en gångs skulle ett smart val av henne.

Hann bara in så såg det ut så här på balkongen.

Vräkte ner massor med hagel medan det stormade ännu värre.

Hade inte varit nån höjdare att vara ute i det. 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards