Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 13 mars 2012 18:06

Inledde dagen som vanligt med att dejta.

Behöver ju variera mej lite så idag var Ziva min utvalda morgondejt.

Men enligt de synnerligen korkade människorna så kommer det snart att bli uppehåll.

Jag börjar vara lite väl intresserad av henne bara för att hon luktar bättre och bättre.

Sen var det dags för långrundan.

Gick ut och på min gata stod Leonberger Cleos bil, mycket trevligt.

Hamnade i Gröna männenskogen för nu skulle den där plastkassen matte klippte i remsor igår komma

till användning.

Jag var upptagen med en massa annat intressant efter vägen.

Jag som kan alla bra vägar anställde mej som vägvisare.

Märklig mänsklig sysselsättning.

Det är väl inte svårt att hitta i skogen eller?

I alla fall har ju jag och matte aldrig några bekymmer.

Detta är en del av den där kassen.

Matte har flera gånger försökt lära Cleos matte den här vägen utan att lyckas.

Så nu skulle den snitlas.

Cleo testade i alla fall en av alla mina bra spagropar.

Fanns för övrigt flera tusen såna i skogen så jag roade mej.

Som här, en ljuvlig spabäck.

Begriper fortfarande inte varför människor alltid ska hoppa över i stället för att passa på och njuta

av vattnet.

Fortssatte genom skogen och eftersom det var ganska länge sedan jag gixck där hade jag en hel del att pyssla med.

Cleo matte var mest upptagen med att knyta gula remsor hon.

Nu har jag väldigt bråttom för om turen är med mej så.............

Nähä, Krokodilsjön hade inte blivit av med onödiga isen ännu

Hade ju trott att jag kanske skulle kunna ta ett vårdopp där.

Här borde det växa murklor, men det var visst för tidigt ännu.

Inte minsta lilla valp hade visat sej.

Visade Cleo ett bra spa i stället.

Hon uppskattar såna så det är alltid trevligt att kunna visa henne bra.

Så där sista snitseln av väldigt många är på plats.

Nu borde Cleos matte hitta den bra rundan alldeles själv.

Ska bli mycket spännade att höra den dagen hon provat,

Min superspagrop.

Jag passerade den när jag fyllde år och tänkte att nu skulle den nog vara användbar.

Nä, där hade minsann inte onödiga isen dött ännu.

Bitvis hade den inte dött på vägen heller.

Människorna sa konstiga ord och höll sej i skogen.

Faktiskt så gjorde jag och Cleo samma sak.

Skridskobana i nerförsbacke är ingen höjdare.

Passerade Gröna husen och inga gröna män, allt var lugnt och stilla.

Dags för det vanliga uppdraget, hämta tilbaka Cleo som varit iväg på egna äventyr.

Kom till bilen efter några sköna skogstimmar och åkte hem.

Slappade och gick ut på eftermiddagsrunda.

Tänkte gå och kolla sjön, men matte vägrade.

Nåt om huvudvärk och annat mänskligt krafs, blev bara en vanlig tråkrunda utan att jag mötte ågra

intressanata hundar eller människor.

I morgon kommer jag visst att vara strängt upptagen med en massa att göra. 


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards