Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 10 mars 2012 18:24

Jag har misslyckats idag

Inte en enda tik har jag lyckats träffa.

Ingen Ziva eller Nikki på morgonrundan så hoppet stod till långrundan.

På väg ut i skogen, jag ska gå och kolla den där lilla osimmade sjön jag har där.

Men jag började med ett fynd.

Titta framför mej, jag hittade en alldeles övergiven boll.

Såna ska inte drälla runt och vara hemlösa inte så jag tog hand om den.

Här borde det ha varit ............. men var inte,

Bara onödig is tyvärr, men snart så..........

Nähä, inte hade det blivit badsäsong i den lilla sjön inte.

Men snart, ser inte ut att dröja så länge innan onödiga isen dör och då ska den provsimmas ordentligt.

Spabäcken var det i alla fall ordning på så jag spaade mycket.

Gäller att passa på eftersom de fortfarande är ganska sällsynta.

Inte nog med sjöar och spagropar, den har försökt att invadera skogen också.

Nån måtta får det väl vara, ska inte ha onödig is överallt inte.

Så bestämde matte att vi skulle prova en ny väg genom skogen.

Hon hade bestämt att om vi gi ck där så skulle vi komma till en Sörmlandsledsetapp.

Jag tackar aldrig nej till att få gå på nya ställen så vi gick.

Jag behöver tillbaka.

Tänk när isen är död då.......................... 

För övrigt så såg det ut att vara bra marker för murkelhundsjobb också.

Jo då vi var ju i skogen så självklart fungerade mattes lokalsinne och vi hamnade precis där hon trodde.

Men leden behöver röjas fram och människor och hundar ska kunna vandra där.

Hoppet är det sista som överger svamphunden.

Jag vill jobba så jag försökte titta efter murklor men utan framgång.

Men snart är det dags säjer matte.

Usch!

Inne i skogen var det fortfarande en massa lappmögel.

Mycket otrevligt så jag bestämde att jag inte alls ville vara kvar i den.

Även mitt lokalsinne är väldigt bra för jag kom minsann ut på ett bra ställe.

Passerade i går och då var det bara onödig is men nu.........

Jag kunde spaa!!!!!

Jag njöt verkligen och lät mitt berömda skall eka.

Passerade ett par människor på vägen som såg ganska skräckslagna ut när de hörde mej.

Mer spa till hundarna!

Fortsatte hemåt och nu gjorde jag en mycket bra insats.

För nån vecka sen så slarvade matte bort en tillhörighet.

Titta vad jag har i munnen!

Har hört gnäll om borttappad vante som kunde ligga i princip var som helst i nån skog.

Äsch, den hittade jag i diket vid spårvägen.

Fick massor med beröm för väl utfört arbete och vanten hade klarat sin utevistelse också.

Passerade loppisen så jag fick äran att passa Zivas matte medan matte gick in och köpte nåt hon behövde.

Ska visa bild i morgon på den livsnödvändiga saken.

Hörde att Ziva börjar visst lukta gott nu.

Hm, ser fram emot mycket intressanta morgontoaletter framöver.

Resten av dagen har ägnats åt att vara upptagen med diverse.

Men i morgon då ska jag minsann ha skoj, MYCKET skoj!

Jag vet bara att jag ska ha skoj och matte vägrar berätta vad som ska hända för i så fall kommer jag

att börja vänta redan nu.


   

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards