Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 8 mars 2012 17:48

Bra dag igen.

Innan jag skulle gå på min långrunda så hörde Whippet Scilla av sej och ville dejta mej.

Som Malmköpings Don Juan tackar jag aldrig nej till en dejt.

Här ska jag hämta henne.

Blev lite skoj när hennes matte öppnade dörren för att kolla om vi var på väg, hon var inte beredd på att

jag skulle finnas utanför dörren.

Ni skulle ha sett hennes snygga höga hopp!

Så där nu är vi på väg mot dagens äventyr vilka innebar att jag skulle lära Scilla en bra runda igen.

Äntligen av med onödiga kopplen och på fria tassar så vi kan göra viktiga hundsaker.

Tog med Scilla på bra skogsstigar, självklart förskte jag leta spa men det fanns bara onödig is.

Kom ut på en del små vägar också där vi kunde springa ordentligt.

Jag blir galen!

Matte har börjat prata om besök i tortyrkammaren för att jag ska bli vårfin.

Fin det blir jag om jag får göra rejäla inpackningar, tänker INTE gå runt och stinka som en parfymfabrik

av vidrigt schampoo.

Men inte sjutton går det att hitta nödvändiga spa inte.

Kom på att sist jag gick här då fanns det ett bra vid enen.

Tänkte att det nog var kvar och jag skulle visa Scilla.

Blää!

Onödiga isen hade invaderat det som var så bra sist.

Sen blev det ännu värre, jag hade alldeles förträngt vad som väntade.

Vidriga hästmonstren på fria hovar!

Jag såg för min inre syn hur Scilla skulle slukas av dem, personligen så förvandlade jag mej till en

extremt kortbent tax för att undgå upptäckt.

Det slutade väl, Scilla blev inte sliten i stycken så vi kunde gå in till lugnet i skogen.

Berättade för henne hur fruktansvärt farliga häst och komonster är och att hon måste tänka på att hålla

sej långt från dem.

Kom ut på mindre bra väg, välspolad skridskobana kallas detta för.

Men både människor och vi hundar håll oss upprätta.

ÄNTLIGEN!!!!

Har letat så länge med nu fanns den.

Spaade självklart massor, men Scilla stoppade bara ner en klospets.

För övrigt så höll hon sej på behörigt avstånd medan mina spaskall ekade.

Förstår inte varför andra hundar blir så betänksamma inför dem.

Nu gäller det att passa på att springa för snart är vi inne i Malmköping igen och onödiga koppel väntar.

Jaaaaaaaaa!!!

Det finns hopp, sist var den här bäcken dold under onödiga isen.

Sen blev det onödiga koppel en stund.

Stora Heden är bra för där kunde vi rusa runt igen en stund.

Innan vi skides åt så jobbade vi med människopassning.

Först passade vi Scillas matte medan matte var i affären och sen passade vi min matte medan Scillas matte

också var i samma affär. 

Tyvärr var vi tvugna att skiljas åt, men jag hörde minsann talas om fler trevliga rundor framöver.

Mer brudar till mej!

Var hemma och slappade innan det var dags för eftermiddagsrundan.

Titta vad jag menar matte hittade!

Snart blommar krokusen!

Ungefär det roligaste som hände på den rundan.

Undrar om jag har tur och kan dejta nån snygg brud i morgon också? 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards