Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 5 mars 2012

Av Sigge Svamphund - 5 mars 2012 18:40

I dag har jag provat den där vägen som Schäfer Frejas husse pratade om igår.

Gillar att testa nya vägar.

Började med gamla vanliga sträckan på spårvägen.

Vid bron gjorde jag som vanligt, tog vägen genom bäcken.

Det var tio minus i natt så jag var osäker på om jag skulle hitta mer vatten.

Nådde andra bron och hade PLANER.

Nä sa skitmatte du ska INTE simma!

Vänta tills det blir sommar då kan du göra det.

Borde bli badsäsong nu för isarna dundrar värre än nånsin.

Skötte mej och tog vägen över bron.

Ville inte riskera att matte skulle gå hem med mej eller andra dumheter om jag simmat.

Fortsatte att gå och gå på spårvägen.

Letade spa men alla var frusna.

Kolla kärret, tänk om onödiga isen dött.

Ljuvligt hade det varit!

Till slut var jag där spårvagnarna vänder.

Tyckte det kändes lite underligt om vi bara skulle dit.

Nädå, det fanns en smal stig upp i skogen.

Syns inte men det är ganska brant där och någon har byggt ett räcke av gammalt sly.

Är på helt nya stigar.

Fast egentligen är detta en rest av gamla riksväg 55, den nya finns en liten bit bort.

Här inne bland träden finns rester av gamla vägräcken kvar.

Jag hade en hel del att pyssla med eftersom det var nya ställen.

Hittade mängder med frusna spagropar så jag vill tillbaka när de tinar.

Så kom jag ut på en väg, den har jag faktiskt åkt bil på några gånger men aldrig gått.

Hade fortfarande massor att göra.

Som här, bakom mej har jag vad som säkert är en mycket bra jobbarskog när det blir

svampsäsong.

Fyndade en jättehög med miniensilagebalar.

Funderade på om jag hade behov ev en sån men kom fram till att jag inte hade det i dag i alla fall.

Kanske en annan gång.

Helt plötsligt så var jag i andra änden av min ena sjö Östersjön.

Långt där borta går spårvägen och där finns ån mellan sjöarna som jag inte fick simma i.

Här påstod matte att jag överdrev.

Va då, jag hade gått i ett par timmar och inte sett ett endaste spa.

Att halva vägen var förvandlad till ett underbart spa var jag självklart tvungen att utnytta!

Har kommit till bekanta vägar och nu är det läskigt.

Tre vidriga hästmonster i en hage sugna på att käka svamphund.

Jag sprang för livet, medan matte hojtade om att jag skulle ta det lugnt.

Skulle jag inte alls, jag är rädd om mitt liv!

Phu, jag överlevde igen.

Hittade en skoj handske att trösta mej med, behövde verkligen nåt avledande efter monstren.

Tänk att det aldrig kan bli ordentlig vår1

Vägkonen är fortfarande fastfrusen, slet ordentligt men den sitter som berget.

Återgick till handsken istället.

Närmar mej slutet på rundan och då hittade jag en blodpuddingbjörk.

Bra eftersom jag började vara hungrig.

Var en mycket bra runda som Frejas husse tipsade om, ska absolut gå den fler gånger.

Hoppas det har tinat då så jag kan utnyttja alla spa också.

Hemma på min gata igen.

Blev dejt för min granne Gismo var ute och rastade sin matte.

Gick in och slappade.

Lyckades dejta igen på eftermiddagsrundan.

Gick till Whippet Scilla och lämnade tillbaka nyckeln efter kattvaktnadet.

Nu var hon hemma så vi kunde umgås en stund.

Hörde talas om att framöver så ska jag lära Scilla dagens bra runda.

Hoppas jag, sällskap är alltid trevligt. 




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards