Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 29 februari 2012

Dejtat Whippet Scilla

Av Sigge Svamphund - 29 februari 2012 18:35

Har haft en mycket bra hunddag.

Började med att dejta Ziva och ta en runda tillsammans med henne vid morgontoaletten.

Sen slappade jag ett tag innan det var dags för dagens dejt.

Väntans tider, tänker Scilla aldrig komma ut?

Jo hon kom så vi kunde dra iväg.

Jag skulle ju lära henne en bra runda genom spagropsskogen.

Nu är det spännande.

Vi är vid bron och frågan är om Scilla ska våga gå på den eller göra som jag ta vägen genom bäcken.

Visst jag går ju utan problem på bron men bäcken är trevligare.

Jodå, med stöd av sin matte så vågade Scilla gå på bron.

Bra, då kan jag gå den vägen med henne igen.

Jag tog som vanligt vägen genom bäcken istället.

Den som tittar riktigt, riktigt noga kan se en svart klump på berget.

Samma berg som jag råkade gå vilse på här om dagen.

Bara det att Scilla höll på att ge människorna hjärtinfarkt när hon rusade ner för berget!

Jo hon kom ner med alla benen i behåll.

Vi fortsatte in i spagropsskogen.

Nu har bilduppladdningen strulat rejält så de bilderna vägrar komma med.

I alla fall var spagroparna samma besvikelse som tidigare.

Passerade räv/grävlinggrytet och Scilla hade också planer på att hälsa på.

Men hon fick inte heller göra det.

Fortsatte och ägnade oss åt en massa andra trevliga hundgöromål.

Ute ur skogen och vi rusar runt på ett gärde.

Jag har span på något mycket trevligt lite längre fram.

J*klar!

Det såg så bra ut på håll, men onödiga isen levde.

Ja, ja ett par dagar till sen så...........

Men i ena kanten och efter massor med jobb så hade jag mördat tillräcligt med onödig is för att

kunna spaa.

Scilla höll sej på säkerhetsavstånd medan mina spaskall ekade.

Men sen testade hon också att spaa, men de bilderna vägrar också att ladda upp sej.

Människorna och Scilla gick och jag tänkte spaa mer så jag satt envist kvar och trodde att de skulle

komma tillbaka.

Nähä, jag fick springa nästan lika fort som Scilla för att inte bli alldeles övergiven!

På väg förbi campingen och jag tänker lära Scilla  nästa viktiga hundkunskap.

Rulla vägkon.

Hm, kolla på Scilla i diket  hon tyckte att det var läskigt!

Jag hade desto roligare.

Sen avslutade vi med rejält rejs på en stor gräsmatta men den bilden skulle inte heller vara med.

Jäkla bilduppladdning, nu har vi försökt i tre omgångar!

Hur som helst så hade vi en mycket trevlig dejt.

Kan mycket väl tänka mej att lära Scilla fler vägar och mer nyttiga hundkunskaper.

Gick hem och slappade, tar på krafterna att dejta i skogen.

Så avslutningsvis måste jag visa er bildbeviset på att jag som alltid har rätt.

Nedanstående bild har jag snott på Facebook.

Vad var det jag sa??

Hästar är monster som äter hundar!

Jag såg bilden i går kväll och hade svåra mardrömmar hela natten.

Tänk om den stackars hunden slutade som monstermat?

Som sagt kor och hästar är hundätande monster! 


 
 
Bamse och Valle

Bamse och Valle

29 februari 2012 19:02

Du vad orättvist, du har ju ingen snö kvar. Vi däremot fick lite påspädning av den varan igår. Det kommer nog att ta till i juli innan allt är bort. Vilken tur att du haft en lekkompis med dig idag

http://www.mrbamse.bloggagratis.se

 
Ludde

Ludde

29 februari 2012 20:58

Vilken solskensdejt! Det är inte riskfritt att skoja med hästar ser jag... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

29 februari 2012 21:31

Scilla är ännu snyggare idag...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

29 februari 2012 21:54

ALDRIG att JAG skulle gå på den där bron! Kanske inte matte heller, förresten...
Tycker att både du och Scilla är JÄTTEMODIGA! Och mattarna också, förstås. )

http://kasperian2.blogspot.com

 
Katarina Uggla

Katarina Uggla

29 februari 2012 22:28

Det var då tusan så synd att alla jättetjusiga kort på oss i skogen inte vill vara med här på datorn!!! Men nog syns det ändå att vi hade skoj tillsammans! Och den där bron var lite märklig, jag går nog genom vattnet som du nästa gång. Matte kan köra mentalträning på bro för sig själv hon. Ska bli riktigt skoj att gå den vägen igen när alla blommorna kommer..
Svansvift från Scilla Räserråtta och "tacksåmycket" från Matten..

http://misscurlysue.blogg.se

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

29 februari 2012 22:47

Vilken härligt solig dag ni haft hos er idag !
Här har man minsann knappt sett mer än en meter framför sig mest hela dagen :(

http://kjellebus.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards