Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Tråk, tråkigare, tråkigast

Av Sigge Svamphund - 28 februari 2012 18:22

Blä!

Tråkdag.

Började i morse, hade kommit äckligt lappmögel i natt och när jag skulle ut för morgontoalett så

kom det hälsovådligt regn.

Höjdpunkten blev att jag i alla fall hade tur och fick en dejt med Ziva.

Gick in och slappade medan matte gnällde över huvudvärk.

Så klart sågspån sväller ju i fukt så jag är inte förvånad över hennes gnäll.

Skulle ut på längre runda, släpade på matte som bara gäspade och gnällde.

Hamnade i tråkskogen, där det mest var tråkigt.

Inga andra hundar eller skoj människor.

Lappmöglet hade inte ens försvunnit ordentligt där.

Jag VILL jobba!

Hittade några tickor och placerade en pinne på dom.

Fick beröm och pinnen kastad.

Fortsatte i tråkskogen och hade tråkigt,

Studerade tallstammar i hopp om att hitta nån som det växte godis på.

Många tråktallar blev det innan.........

Här växte det faktiskt godis.

Kändes som dagens höjdpunkt.

Satt och drömde om bättre tider.

Här ska det minsann växa massor med svart trumpetsvamp.

Fanns inte ens gamla trattkantareller idag.

Jobbade.

Hittade tråkvinterskivlingar som dött redan som små valpar.

Sen fick jag bråttom, tänkte förgylla denna tråkdag.

Tråkspa!

Här ska det vara jättebra, men onödiga isen hade inte dött.

Kunde inte ens göra en rejäl inpackning av pälsen.

Börjar faktiskt bli orolig, jag fyller år på fredag och då vill jag ha spagropar i present.

Tänk om inte onödiga isen dött så jag blir utan?

Efter att ha fördrivit ett par tråktimmar i tråkskogen så släpade jag hem tråkmatte.

Hon fortsatte gnälla över ont i huvudet och jag fortsatte ha tråkigt.

Gick ut för eftermiddagsrunda.

Dagens höjdpunkt.

Whippet Scilla, undrar varför hon har mitt onödiga koppel på sin rygg?

Blev trevligt umgänge med henne en stund.

Ännu bättre att jag hörde att våra människor bestämde att vi ska få dejta i morgon.

Jag ska lära Whippet Scilla nån av mina bra vägar som inte hon kan.

Gick hem och fortsatte ha tråkigt ihop med tråkmatte.

Nu ska jag väl ha en tråkkväll medan hon fortsätter gnälla över sitt värkande huvud.

Funderar på om jag ska annonsera ut henne på Blocket.

Men det är troligen bättre att köpa grisöron för pengarna för jag antar att det inte finns nån hund med

förståndet i behåll som vill ha henne. 


 
 
 Rudi

Rudi

28 februari 2012 20:28

Scilla är snygg!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

28 februari 2012 20:43

Jaa du Sigge, det är verkligen synd om dej! Tråkprommis, tråkskog, bara en enda godistall - hur trist kan en dag bli!!!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

28 februari 2012 21:26

Men vilken tråkmåns du var idag då!:D
Fast jag har en viss förståelse för åsikterna, när jag nu läst om din dag.
(Kul med jättegrytet igår! Undrans hur många som bor där?)
PUSS på dig och hoppas att du får en riktig kul-dag imorgon som omväxling.
Och du... ett förslag: om du nu ska till att fylla år så kanske liiiite snällare ord om matten är klokt... Sågspån som sväller och utläggning på Blocket är kanske inte det allra smartaste:D

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

28 februari 2012 21:39

Åh, så synd det är om dig! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Kjelle Bus

Kjelle Bus

28 februari 2012 21:45

Men jisses vilken tråkag du haft !
Tur att du träffade på den där snyggingen Scilla i alla fall :)

http://kjellebus.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

28 februari 2012 22:10

Inte kul med tråkdagar inte :( Synd att jag inte är ledig i veckorna utan bara helger, för då hade vi ju kunnat komma över och gå lite innan Vinja börjar att löpa.

Får väl hoppas att du hittar nån spagrop tills fredag då :)

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards