Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 24 februari 2012 17:50

Jag är en mycket upptagen hund numer.

Om jag fick bestämma så skulle jag gå ut när det blir ljust ocjh sen komma hem igen när det mörknar.

Lappmöglet försvinner med rekordfart och det innebär att jag kan roa mej ordentligt.

Vandrade rastlöst runmt efter min morgontoalett i väntan på att matte skulle bli klar med alla tråksaker.

Jag behövde till skogen och leta spa.

Tänkte faktiskt börja med en av mina fontäner.

Nähä, inte det, det är hög tid att de fyller på vatten åt mej!

Så här tycker jag om kommunen som inte sköter sitt uppdrag.

Sk finnas vatten i mina fontäner när jag vill ha det!

Det gär är trevligt.

Den lilla skogsdungen vid människoveterinärenas numer världsberömda mottagning är alldeles utan lappmögel.

Motagningen den är världsberömd för det var där den där hundraåringen klev ut genom fönstret och

försvann enligt nån bok.

Jag fortsatte på gatorna ett tag innan jag nådde riktiga skogen.

Kom till riktiga skogen, perfekt nästan lappmögelfritt där också och onödiga livsfarliag isen försvinner

snabbt den med.

Fast på vissa ställen så är eländet kvar.

Men vad spelar det för roll, det fanns ett spa.  

Jag har svår abstinens eftersom det var länge sedan jag kunde sköta pälsen ordentligt.  

I dag hade jag inga problem med mina spaskall heller rätt tomart direkt, de ekade fint bland bergen.             

Sist jag gick här så hade jag span på en massa trevliga gamla traktorspår.

Som vanligt hade jag rätt, självklart hade de förvandlats till utmärkta spagropar.

Hade planer på att börja jobba också.

Tänkte att kanske att jag skulle hitta  gamla trattkantareller eller murkelvalpar.


Tyvärr så fanns varken det ena eller det andra, men matte säjer att fortsätter detta så börjar nog

murkelvalparna komma om någon månad.

Hoppas jag verkligen.

Den här spagropen var en missräkning.

Såg så bra ut men tyvärr var det tjock onödig is under löjligt lite vatten.

Hittade en bra pinne att roa mej med istället.

Men jag har knappt tid med pinnar just nu, spagroparna är viktigare.

Ännu en ljuvlig är funnen.

Matte påstår att det var länge sedan hon såg mej så genuint lycklig i skogen.

Äsch, om hon lärde sej spaandets alla fördelar så skulle hon begripa hur jag njuter just nu.

Det här var tyvärr en missräkning.

Här ska den där lilla osimmade sjön befinna sej, men där är både lappmögel och onödig is kvar.

Jag behöver faktiskt testa badvänligheten och det helst i förra veckan.

Fortsatte att hitta mängder med ljuvliga spa och roade mej,

Ville inte alls gå från skogen men tråkmatte pratade om att hon var hungrig och ha annat att göra.

Kunde ha varit kvar själv så kunde hon ha kommit och hämtat mej många timmar senare.

På väg från skogen och precis här finns det inga spa.

Hade sån tur att det växte en Frolicbuske där.

Undrar hur många jag missade inne i skogen eftersom jag var upptagen.

På väg hem.

Det gäller att utnyttja allt vatten maximalt alltså gick jag i alla vattenpölar jag kunde hitta.

Om exakt en vecka fyller jag år. Jag brukar önska mej spa i present och tänk i år kommer jag nog att få

en massa spagropar. De två senaste åren har jag fått fira födelsedag med misskött päls och inte

en vattendroppe i sikte.

I morgon ska jag nog se om jag hittar flera. 




















Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards