Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 19 februari 2012 18:01

Var synnerligen halkigt att göra morgontoalett, alla gator var förvandlade till

skridskobanor.

Hade i alla fall tur och fick en morgondejt med Ziva, mycket trevligt och ännu trevligare

hade det varit om matte hade haft kameran med sej.

Men man ska inte begära för mycket av förvirrade människor.

Så skulle jag halka mej ut på en längre runda, i går hade matte planer men de ställde hon in

eftersom det var så snorhalt.

I stället så halkade vi iväg till närmaste skogen.

Så där har kommit till skogen  utan att varken jag eller matte ådragit oss halkskador.

Inne i skogen var det betydligt mycket enklare att gå.

Jag drog runt och ägnade mej mest åt vanliga hundgöromål, träffade varken hundar eller människor.

Mycket trevligt.

Jag hittade en ny godistall, rensade den självklart från minsta smula.

Vet ju att säsongen är begränsad för när murklorna kommer då är det slut på godisträd och

blommande korvbuskar.

Hade ett tillfälligt hjärnsläpp och började leta efter min boll.

Men det var ju förra gången jag gick här som den fanns bland riset.

I dag fanns det ingen boll eftersom klantmatte glömt den hemma.

Dålig bild men två rådjur var ute på isen och gick.

Men de försvann när jag närmade mej.

Tog vägen över sjön som omväxling.

Med tur är det snart slut på ispromenader.

Titta här, mitt tassavtryck är alldeles blött1

Det tar jag som ett tecken på att badsäsongen närmar sej.

Men ännu är den tjock för de hade varit ute och plogat upp den där vägen igen .

Den var för övrigt inte ens hälften så hal som gatorna.

Underbara tider väntar!

Kolla vilket fantastiskt spa jag hittade på väg hemåt.

Men enligt skitmatte får jag inte alls spaa på genomfartsgatan.

Så har vi inte upp och ner vända hus i Malmköping heller, det bara speglar sej i spaaet.

Fick i alla fall doppa tassarna och började genast drömma om alla underbara spa som mina skogar

kommer att fyllas av framöver. 

Matte däremot drömmer mardrömmar.

I går så tittade hon på den där melodifestivalen för första gången i år, hon trodde att hon skulle få se 

nån göra bort sej och bli utröstad direkt.

Det var då hon skrev först och tänkte senare.

På Facebook så lovade hon min kompis svampexperten Klas Jaederfeldt att om den där Ranelid vinner

stora finalen då ska matte äta mandelriska.

För er som inte vet är mandelriska en svamp som både stinker och smakar fisk och skaldjur.

Matte med sin fiskfobi avskyr den, men plockar och ger till  (Klas J bland annat) som frivilligt äter

den.

Efter att den där Ranelid skickats till stora finalen så har matte hela släkten Ågren på besök.

Det får bara inte bli så illa att han vinner allt och matte tvingas äta äckliga svampen!

Med tanke på mattes noll koll på TV så gick det åt lite googlande innan hon insåg att hon ska

våndas ända till i mars!

Vinner han så kommer matte i slutet av sommaren att drabbas av att äta sån där stinkbomb.

Äsch, det är bara att tugga och svälja, begriper inte varför hon gnäller1

Jag är desto gladare över att Rudi mår så mycket bättre nu, det var verkligen skoj att läsa!


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards