Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 18 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 18 februari 2012 18:15

Har haft en synnerligen vanlig hunddag.

Efter mina morgonrutiner så skulle jag ut på min vanliga långrunda, dagens viktigaste händelse

i mitt liv.

Matte hade egentligen tänkt att vi skulle ha gått den där nya vägen vi hittade för ett par veckor sedan.

Men på grund av allt lappmögel blev det inte så, kanske hade det inte gått att komma fram där.

Spårvägen där var det i alla fall upptrampat så jag började med den.

Visst matte gå du där uppe på bron, jag har lite att ordna med, kommer snart.

Klar med mitt underbara besök i bäcken.

Nu behöver jag en pinne eller allra helst en kotte.

Grävde utan framgång.

Gick bra att hämta en i skogskanten i stället.

Bara att fixa lite beskärning av en buske.

Detta är en mattefälla.

Mycket effektiv om det är snö och endast smal stig.

Lägg pinnen tvärs över, antingen blir den kastad eller så snörullar matte.

Väl beprövad metod som kan rekommenderas. 

Jag saknar mitt svamphundsjobb, vill inte vara arbetslös.

Tänkte starta champinjonodling på benen, fast korkade matte påstår att de där klumparna hade jag

sluppit och jag använt bron i stället för bäcken.

Som vanligt begriper hon ingenting av hundlivets väsentligheter.

Det är synd om mej!

Jag behöver spaa och det finns inte en endaste spagrop nånstans!

Om två veckor fyller jag år, ska önska mej ett gäng såna i present då.

Drog runt på småvägarna ett tag utan att det hände nåt av värde.


   

Hoppsan!

Är på väg tillbaka och ja det var halt.

En bil har lyckats halka ner i ett djupt dike.

Den hade hjälp och kom upp strax efter.

Bestämde att jag ville besöka en liten skogsdunge en stund och fick med mej matte.

Som sagt jag saknar jobbet.

Inte hade det växt fram några ostronmusslingar inte.

Gick hemåt och då blev det trevligt.

Malmköpings Don Juan alias Svamphunden på dubbeldejt.

Träffade både Nikki och Ronja.

I bland är hundlivet väldigt, väldigt bra!

Här är jag och Ronja, vi träffas ibland i min trapp eftersom hennes matte hälsar på en granne.

Mycket trevlig brud.

Så dök Whippet Scillas matte upp, men det räknar jag inte för hon hade glömt Scilla hemma.

Dumt!

Jag kunde ha dejtat henne också. 

Gick hem och ägnade mej åt andra hundsysselsättningar som hålla tassarna för stackars Rudi som är så

sjuk.

Matte har haft kontakt med hans matte och vi håller allt vi hittar för att veterinären ska hitta felet

och Rudi snabbt bli frisk igen.

Jag är ganska dålig på att besöka er andra just nu.

Men jag och matte har mycket att göra för tillfället och det är inte alltid som tid och ork räcker.

Tänkte bara berätta så ni inte tror att jag är stöddig och struntar i er.

Men nu ser vi slutet på upptagen med annat perioden så bättre tider kommer.

Försöker i alla fall titta in till er så ofta vi orkar och hinner.

Nu faller det en massa trevligt hälsovådligt regn här, hoppas det tar bort lappmögelt och att matte

begriper att jag inte alls behöver göra kvällstoalett.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards