Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 14 februari 2012 18:03

Börjar med et par bilder från igår kväll.

Gjorde min kvällstoalett och kände den ljuvliga doften av Gismo i trappen.

Inne igen och Askur är riktigt smutsig.

Hade ett våldsamt behov av att tvätta honom, kan inte ha skitiga katter.

Han gillar när jag tvättar honom, då spinner han högljutt.

Det här är en ganska sur Askur, jag kunde inte låta bli att försöka tillverka lite valpar igen.

Slutade med att matte tog honom till säkert ställe.

Dumheter!

Gick och la mej och somnade istället.

Så blev det idag.

Matte vaknade med huvudvärk och ont i halsen.

Gnällkärring!

 

Gick ut på min långrunda och tänkte leta upp spa till henne.

Om hon slänger sej i ett sånt och gör inpackningar så slutar hon säkert gnälla.

Tyvärr så såg alla ut så här, täckta av onödiga isen, men bara våren kommer så ska i alla fall jag spaa här.

Framme vid bron, jag la mej och försökte se oskyldig ut.

Ja, ja skitmatte sluta tjata jag kommer.

Gå du på bron så kommer jag alldeles strax.

Självklart så kom jag.

Var bara tvungen att ta vägen genom bäcken.

Hade matte haft nåt att tänka med så hade hon tagit samma väg  och säkert botat både huvudvärk och 

den där onda halsen.

Fick höra en massa mer eller mindre underliga ord men de lyssnade jag inte på.

Drog runt på små skogsbilvägar och en del inne i skogen.

Fanns inget skoj alls, inga brudar, inga fynd och inget annat skoj heller.

Dagens poliser.

I dag var de ute och åkte helikopter fram och tillbaka över köpingen.

På väg hem, ansåg att vi skulle gå genom den här lilla skogen också.

Vägrade matte som frös trots plusgraderna och ville hem.

Fick en massa äcklig snö mellan tårna, himla jobb att gnaga bort den.

Enligt matte hade jag mej själv att skylla.

När jag gick ut var mina tassar smorda, och om jag hade gett sjutton i vattnet så hade jag haft salva

kvar.

Äsch, jag kan ta att gnaga bort snö bara jag får vara i vatten.

Gick hem och lyssnade på gnällmatte, hade ganska tråkigt.

Var ute på tråkig eftermiddagsrunda.

Hemma igen så kom Gismos matte in till mej.

Hon hade tyvärr glömt Gismo inne hos sej så jag rotade fram Askur och visade hur desperat jag är.

Hade ingen som helst framgång, inte hämtades Gismo och inte ville hon tinga valp efter mej och

Askur heller.

Det är bara skit med människorna.

Hoppas jag får en bättre dag imorgon, då tänker jag för övrigt ha lite fest här på bloggen. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards