Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 12 februari 2012 18:08

Precis som rubriken säjer, jag struntar i Blocketannonsen.

I alla fall tillfälligt, för hon ska inte tro att hon går säker inte,

Så här "skoj" kan man ha det en lördagkväll.  

Skitmatte vägrade stoppa mer blodpudding i min julklapp jag blev så ytmattad av att tjata på henne att

jag somnade och använde den som huvudkudde.

Tog på krafterna att formuler en lämplig annons också.

Men så blev det idag och matte var vaken.

Ute på morgontoaletten och turen var med mej och matte hade kommit ihåg kameran.

Det här är Ziva, hon som jag dejtar i bland på morgonen. 

Såna här morgontoaletter gillar jag.

En massa bus med snygg brud, vi hade jättekul länge.

Men allt skoj har ett slut så jag gick hem igen.

Så blev det dags för min långrunda.

Det är sällsynt men det händer att alla hundliga makter är med mej.

Ziva och hennes matte hängde med på min långrunda, synnerligen trevlig överraskning.

Jag var väl så upptagen med annat på morgonen att jag helt missade att lyssna på mänskliga tråkpratet.

Sällskap av snygg brud i skogen det tackar jag aldrig nej till.

Vi sparng som tokiga efter en bra väg.

Självklart så visade jag var Ziva kan hitta bästa pinnarna och andra viktiga hundkunskaper.  

Till slut var vi vid den övergivna sommarstugan.

Där har ju jag en viktig sak och bestämde mej för att ha en lektion med Ziva.

Nä, som alla andra brudar, hon fattade absolut inte tjusningen med tunnrullning!

Blev i stället nästan rädd eftersom tunnan är tung och jag låter en del när jag samlar ihop all

min muskelstyrka.

Ja, ja jag hade i alla fall skoj.

Övergav tunnan opch så ägnade vi oss åt att jaga varandra i stället.

Nästan lika skoj det.

Synd att det är onödig is överallt annars kunde jag ha visat mina bästa spa efter den rundan.

På väg hemåt och Ziva har drabbats av onödiga kopplet eftersom hon vid flera tillfällen haft

tallkottar i öronen.

Jaha, min tur att fastna i koppel, vi närmar oss bebyggelse och bilar.

Då är det slut på det roliga, men roligt hade vi i det helt underbara vädret.

   

Dags att skiljas åt efter alllt skoj.

Jag var artig hund och gav Ziva en avskedspuss.

Men vi ses snart igen och människorna pratade om flera gemensamma promenader.

Gick hem och slappade.

Skulle ut på eftermiddagsrunda och det var ytterst nära att jag fått dejta Gismogrannen, men hennes matte 

hade glömt henne på fel sida om dörren.

Gismo luktar så otroligt gott nu så vi borde verklaen ha fått träffas i alla fall en stund.

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards