Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 10 februari 2012 18:09

Inget skönt att göra morgontoalett, det var drygt 20 minusgrader.

För första gången så drabbades jag av köldkramp i tassarna och hade vissa bekymmer med att gå.

Matte hade inte haft den goda smaken att smörja mina tassar innan morgontoaletten

Hem ett tag och väntade på att det kanske skulle bli lite varmare.

När det "bara" var 17 minus så gick jag en sväng till skogen.

Drog runt utan att det hände nåt skoj.

Inga människor eller hundar ute och poliserna var också försvunna frånsett några som åkte runt

på gatorna.

Vadå, gå hem?

Jag kom alldeles nyss till skogen och har inte alls lust att gå hem.

Men matte påstod att jag var tvungen att komma för vi hade en tid att passa.

Var hemma och hämtade nåt mänskligt tråk och gick igen.

Väntans tider.  

Skulle ut och åka buss så det är den jag väntar på.

Åka buss är tråkigt så jag somnade och vaknade i Eskilstuna.

Klev av och skulle gå genom centrala stan.

Nog för att jag hade besökt ett par granar i skogen men så blev behoven akuta.

Finns inga granar på gågatan i Eskilstuna.

Nöden har som sagt ingen lag.

Jag hoppade upp i en upphöjd rabatt där det växte ljung, gav i alla fall lite skogskänsla.

Vad matte sa om mina "tilltag" det vill ni inte veta!

För övrigt begriper jag inte varför människor tittade på mej och skrattade.

Korkade stadsbor!

Gick till Rudis mattes tråkjobb och jag lyfte självklart på benet extra många gånger där i fall Rudi

ska till sin mattes tråkjobb.

Passerade Eskilstunaån men ingen badsäsong där heller.

Den här dörren är trevlig för den tillhör mattes föräldrar.

Nu var det mitt på dagens och alltså lunchdags.

Synd att jag inte hade hand om kameran när dörren öppnades för matte kände inte igen sin egen mamma!

Nog för att hon är bland de virrigaste mattar som existerar men inte känna igen sin mamma?!

   

Som vanligt hade jag tur och serverades lunch, fick korv och potatis medan människorna åt kålpudding.

Sån fick jag inte för matte för hon fick för sej att då skulle jag ligga och fisa under hennes säng hela natten.

Detta är mattes "nya" mamma.

Anledningen till att matte inte kände igen henne var att hon blivit med hår.

Alltså hon har haft hår men väldigt, väldigt lite och otroligt tunt.

Nu sitter det rejält med hår på huvudet igen,

Väntans tider för andra gången idag.   

Alltså dags att åka hem och väntan på bussen.

Bussen kom och jag kunde åka hem.

Nu ska jag slappa för det tog på mina hundliga krafter att inte tillbringa flera timmar i skogen.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards