Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 9 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 9 februari 2012 18:21

Egentligen har jag haft en sån där tråkdag.

Trött och oinspirerad matte och det drabbar minsann mej, djup orättvisa!

Fast jag hade i alla fall tur när jag gjorde morgontoalett för då fick jag dejta Nikki. Får väl vara glad för det lilla.

Kallt har det varit och försökt trilla ner lappmögel.

Skulle i alla fall till skogen, på grund av skitmatte blev det bara närmaste skogen.

Drog iväg, allt var lugnt och fridfullt.

Inga männniskor, inga trevliga hundar heller.

Hoppsan!

I utkanten av skogen ligger det en tom byggnad eller nu var den visst välbesökt.

Bara hälften av alla polisbilar syns på bilden.

Matte fick vissa bekymmer om vad sjutton typ hälften av Sörmlands alla poliser gjorde där.

Skogen var i alla fall helt befriad från dom så vi fortsatte.

Jag ägnade mej bara åt vanliga hundgöromål och matte snålade med kamerananvändningen eftersom

batteriet hade planer på att lägga av.

På en avstängsd vägsnutt så var det ännu fler polisbilar.

Både målade och civila.  

Längre bort höll de på och gjorde vägspärrar.

Matte insåg att de nog hade någon övning för sej.

Fortsatte in i skogen till lugnet.

Drog planlöst runt utan några skoj händelser.

Tills.................

Kan säja att det var en himla tur att vi sett alla poliser och bilar och attt matte fattat att de hade övning.

För helt plötsligt så ekade det i skogen.

POLIS STANNA och så small det ett skott!!!!

Som den väluppfostrade hund jag är så tvärnitade jag och matte tackade alla makter för att jag inte är

skotträdd.

Vi såg aldrig de poliser som var i skogen men av någon anledning ansåg matte att vi skulle gå nån

annanstans.

Tog vägen förbi skidbacken för där borde det vara lugnt trodde matte.

Jag hörde röster och ansåg att matte skulle komma och öppna dörren åt mej.

Antog att jag kunde ha kompisar på andra sidan.

Hon vägrade så jag fick följa med.

Då uppenbarade det sej en polisbil vid skidbacken också så jag drabbades av onödigt koppel.

Men den åkte och jag träffade faktiskt ett par av mina vänner, men då hade batteriet lagt av.

Lyckades gå hem utan att se en endaste polisbil.

Sen har jag mest slappat.

Hoppas jag får en roligare dag i morgon. 

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards