Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 februari 2012

Av Sigge Svamphund - 8 februari 2012 17:57

Har fördrivit ytterligare en hunddag.

När jag skulle ut på min långrunda så hamnade jag på lite nya ställen.

Inledde med att hamna på sjön.  

Matte tyckte att vi skulle testa den där plogade vägen.

Så var det eviga bykymret få matte att begripa att hon ska kasta pinnen.

Begriper inte varför hon är så fruktansvärt korkad så jag alltid måste vara övertydlig.

Vi gick och gick.

Här vrålade matte att jag inte alls skulle dit jag tänkte.

Vadå, jag hade akuta behov av att lyfta på benet och då får vass duga i brist på bättre.

Hon var rädd för att jag hade planerat att försvinna in här.

För inne i vassen så rinner ån mellan mina sjöar.

Hade inga såna planer och förresten är ju ån oanvändbar på grund av onödiga isen.

Min sjö från helt andra sidan av den.

Lite skoj med nya perspektiv.

Först var meningen att vi skulle ha gått runt sjön men matte kom på andra tankar.

Upp på land och så gick vi i kanten av en åker.

Bra för jag behövde egentligen uppsöka en gran, hittade ingen men andra buskar fick duga.

Fortsatte genom ett kärr.

Matte gick och stirrade efter den där svampen som heter Trollhand.

Perfekt miljö men inte en trollhand fanns det.

Helt plötslig så varjag uppe på spårvägen.

Dessutom på en del av den som jag aldrig gått.

Hade en hel del att undersöka.


Här är jag nästan i slutet av den där spårvagnarna vänder.

Dit skulle vi inte idag så matte bestämde att vi skulle vända.

Såg en del intressanta skogsstigar som vi ska prova framöver.

Jag tyckte att vi kunde ta en promenad på min andra sjö också.

Tyckte inte matte.

Fanns faktiskt en massa fotspår på isen så vi kunde visst ha gått där idag och inte som skitmatte

påstod nån annan dag!

Gick spårvägen tillbaka och jag insåg att det har sina fördelar med hjärnlös och förvirrad matte.

Vid andra bron så trodde hon att jag var bakom henne och snällt gick PÅ bron.

Finns ingen som helst anledning att gå på bron när det ser ut så här under den.

Matte hörde hur det plaskade alldeles väldigt under bron och då fattade hon varjag var!

Ljuvligt med vatten under tassarna!

Vad matte sa tänker jag bespara er.

Mina tassar blev så här fina efter det nödvändiga bäckbesöket.

Nix, jag frös INTE!

Gjorde ett nytt försök att få bort den där irriterande slangen.

Vet inte vad jag ska ta mej till med den, sitter alldeles för hårt fast.

Gick hem och slappade.

Var ute på eftermiddagsrunda.

Titta här!

Utanför affären satt min sheltiegranne och luktade gott!

Skit att jag hade matte i andra änden av onödiga kopplet för det blev inga valpar gjorda. 



  

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards