Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 26 januari 2012

Av Sigge Svamphund - 26 januari 2012 17:38

Ingen dejt på morgonrundan i dag inte och när jag skulle ut på min långrunda så

började det falla en massa lappmögel.

Titta här, jag håller på och blir alldeles översnöad, dessutom var det alldeles mörkt i skogen.

Nästan som att vara ute och gå i skymningen fast det var förmiddag.

Allt kändes ganska oinspirerat, hittade inget skoj.

Försökte få matte att begripa att hon skulle kasta kotte till mej.

Hade ganska dålig framgång.

Det finns svamp under snön och jag VILL jobba.

Alltså försökte jag att gräva fram den, matte vägrar fortfarande att plocka.

Titta så vidrigt vitt det har blivit.

Dags att det försvinner nu.

Kollade fyndhörnan vid skidbacken.

Jo jag hittade en intressant pryl men den var fastfrusen och jag lyckades inte få loss den.

Men så fick jag väldigt bråttom.

Min bra kompisar var minsann på plats så jag ställde in mej på en massa skoj bus.

Jodå, jag har uppfostrat dom bra.

Bara att lämna pinnen så kastar de åt mej.

Skulle kunna tillbringa hela dagarna där, men matte släpade i väg mej.

Gick genom skogen och när vi skulle ut ur den så blev det lönande.

Jag befann mej bakom matte och gjorde ett fynd.

Matte hörde märkliga ljud och vände sej om.

Jag ägnade mej åt att rulla säck full med ölburkar.

Matte bara stirrade och sen började hon gapskratta, det här fyndet slår det mesta enligt henne.

Alldeles nära finns det en återvinningsstation, men någon lat människa dumpade säcken i skogen.

Undret inträffade för matte tog med fyndet.

Vi gick hem och jag fick passa huset medan matte försvann igen.

Hon var borta länge.

Undrar hur många grisöron jag kan köpa för denna summa?

Kan tala om att matte hade faktiskt grisöron med när hon kom tillbaka utan min fyndade säck!

Men jag har nog väldigt, väldigt många innestående skulle jag tro.

Enligt matte får jag gärna fynda flera såna där säckar.

Så blev det dags för eftermiddagsrunda.

Perfekt, matte tänkte gå in genom den här dörren.

Det är nämligen en mycket intressant dörr.

Hamnade i Färghandels Vilmas affär.

Perfekt med en eftermiddagsdejt.

Färghandels Vilmas favoritsysselsätning.

Hon stoppar ner hela huvudet i mattes jackficka och käkar godis.

Kallas självservering för utsvulten springer spaniel.

Titta noga i min mun.

Byteshandel med Vilma.

Bara för att hon käkar så mycket godis så fick jag en boll!

Den hade jag mycket skoj med resten av rundan.

Denna dag kan sammanfattas som en mycket bra dag tycker jag. 


  

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards