Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Snygg brud och Vild gris

Av Sigge Svamphund - 24 januari 2012 17:46

Till att börja med, usäkta allt stök med bloggen igår ni som märkte av det.

Först publicerade den bara halva inlägget, när det var åtgärdat så vägrade den komma upp

på Facebook.

Inte nog med det, i morse hade matte fått meddelande från Luddes husse om att det inte gick att

kommentera inlägget,

Hoppas verkligen att det bara var tillfälligt strul och att allt fungerar som det ska nu.

Över till min dag.

Efter mina vanliga morgonrutiner så skulle jag ut på längre runda.

Blev en mycket bra början på den.

 

Titta!

Jag träffade en snygg schäferbrud!

 

Vi hade mycket trevligt umgänge en stund.

Blev en hel del bus och så hade vi sällskap en bit också innan hon tyvärr skulle åt ett annat håll.

Men vi kommer säkert att träffas igen.

 

Som tröst för att dejhten tog slut så hade jag planer.

Bakom mej är den där trevliga bäcken med öppet vatten och ett litet vattenfall.

Gjorde vad jag kunde, men matte var totalt oförstående och valde helt andra vägar så jag kom aldrig

åt vattnet.

 

Drog iväg mot skogen och passade på att uppsöka en gran.

Sen när jag märkte vilken väg matte tänkte gå så vaknade hoppet igen.

Jag skulle passera bäcken och vattenfallet, men...................

 

Skogen hade fått besök av en Vild gris.

Det är första gången som spår av en sån syns i den skogen och dessutom var det alldeles färska spår.

 

Vi skulle ha fortsatt i skogen, men jag vädrade minsann Vild gris i en tät granplantering så matte ansåg

att vi skulle vända.

För säkerhets skull så utsattes jag för onödiga kopplet.

Hörde nåt om att jag inte skulle få för mej att hälsa på i granplanteringen.

Tillbaka samma väg och ut på en liten väg där jag fick vara på fria tassar tills.....

 

Den där granplanetringen gränsar till vägen och jag visade alldeles för stort intresse igen.

Onödigt koppel och matte tog den här bilden och stoppade kameran i fickan.

Då kom Vilda grisen rusande tvärs över vägen.

Galt modell enorm som hade väldigt bråttom, han hade troligen blivit störd av oss och skulle någon annanstans.

Någon bild hann matte aldrig ta för den var försvunnen på nån sekund.

De är fruktansvärt snabba de där grisarna.

Blev av med onödiga kopplet och kunde fortsätta med alla mina viktiga hundgöromål.

 

Inne på en annan väg och jag hann inte riktigt med i svängarna.

För helt plötsligt kom Hälge rusande mellan mej och matte, han hade ocskå väldigt bråttom.

undrar varför alla djur var så stressade idag?

 

Inte heller han fastnade på bild, bara hans spår.

Tycker faktiskt att de där vilda djuren kunde vara så artiga att de stannar och poserar för en eller

annan bild.

I alla fall Vilda grisarna, för de har matte aldrig lyckats fånga på bild trots att vi sett dom ofta.

Fortsatte min runda utan att stöta p varken snygga brudar eller fler vilda djur.

Gick en bit efter sjön och insåg att jag lär nog få vänta på badsäsongen för onödiga isen är så tjock

att det gått folk på den.

 

Bra avslutning på rundan.

Struntar fullständigt i att gå på spårvägsbron ihop med matte.

Är ju så mycket bättre att ta vägen genom bäcken.

Passade självklart på att vistas lite extra i vattnet när jag nu hade tillgång till öppet sådant.

Resten av dagen har det inte hänt något av värde.

Nu hoppas jag att bloggen behagar uppföra sej som den ska.


 
 
Buttons

Buttons

24 januari 2012 18:38

Tjena snyggSigge, det är ju rena djurparken i din skog, så spännande. Den bruden tyckte jag också var läcker......blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

 
Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

Mimmi, Chicko, Tarzan, Sessan

24 januari 2012 21:20

oj, så mycket snö det har kommit hos dig, Sigge.
Jamar som Buttons, verkar vara rena djurparken hos dig, *Fniss*
trevligt.
Fin brud du träffade på där i skogen.

Tass tass

http://katternasblogg.blogg.se

 
Boman

Boman

24 januari 2012 22:15

Oj så dramatiskt du haft det. De där vilda grisarna e inte att leka med. Läskiga, rent ut sagt. Helge kunde gott ha stannat för ett foto men hade väl nåt ärende som brådskade.

http://bomansblog.wordpress.com

 
 Rudi

Rudi

24 januari 2012 22:20

Säkert samme älgtjur som sprang ut och ställde sig framför vår bil när vi körde hem från Kungsör i går kväll. Han var ganska knäpp han också!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Giah med flock

Giah med flock

24 januari 2012 23:39

Tack för gratulationerna!!! Ja nu är det evigheter sen vi sågs!!! Jag löper inte nu så ni får gärna stanna till när ni åker förbi!!! Blir ju ingen omväg ;)
Ring först om ni ska va säkra på att matte är hemma, hon går ju ut med oss i omgångar, så det är inte alltid hon är inne även om vi, två av oss oftast är det!!! Men det är bara Alyza som kan låsa upp dörren ;) om inte matte sätter för galler (det gör hon för det mesta) Blir sååå kallt inne annars säger hon, eftersom Alyza INTE stänger efter sig ;)
Hoppas vi ses snart!!!! Puss Giah<3
Ps.Dom andra hälsar med ;)

http://www.belgarhuset.com

 
Ludde

Ludde

24 januari 2012 23:48

Det var väl inte så tokigt att få schäferpussar så där på långrundan? Och lite skojiga djur i skogen också. Jag såg mest bilar på min långrunda... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

24 januari 2012 23:56

Vilken söt dejt du träffade på :) Synd att hon inte kunde följa med er på hela eran promenad.
Tycker nog att matten ska var glad att vildgrisen inte stannade, för dom är väl inte alltid så snälla :( Är väl därför dom heter vildgrisar ;)
fast Hälge hade ju kunnat stanna och posera lite för jag tror inte han är lika ilsken som grisen.

Kram

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

25 januari 2012 10:24

Vilken pingla du träffade på Sigge :)
Fina bilder,tråkigt med såna där djur i skogen,skönt ni slapp träffa på den "ordentligt"
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards