Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av Sigge Svamphund - 19 januari 2012 20:05

Har haft en mycket hård och upptagen hunddag.

Efter mina vanliga morgonrutiner så skulle jag ut på en skogsrunda.

Blev ingen lång idag för det hade vi inte tide med enligt matte.

Hade trillat ner en del lappmögel i natt men så länge det stannar vid så här lite kan jag stå ut.

Hamnade bakom husen där alla spårvagnar sover sin vintersömn.

Trevligt för det finns en hel del för fyndintresserade hundar där.

Hett tipa till alla andra hundar, om ni hittar ett gäng gamla spårvagnshjul så kolla noga.

Jag hittade nämligen en massa torkad blodpudding på de här.

Gick hem en stund och sen började turnén.

Började med att gå iväg för att åka buss.

Hamnade i Eskilstuna.

Trodde jag skulle till mattes föräldrar, men istället skulle mattes mammas bil hämtas.

Åkte och sen fick jag passa hela det här stora parkeringshuset vid Mälarsjukhuset medan matte var

en snabbis hos människoveterinären.   

Åkte vidare.......

Nästa stopp och passa  bilen medan matte handlade tråkmat.

Åkte igen och då var det passa bilen vid Rudis mattes tråkjobb.

Så hamnade jag här och passade bil ihop med matte för hennes mamma skulle hämtas.

Bingo!

Jag slipper passa bilen.

Är på snabbvisit hos mattes föräldrar för människorna skulle byta saker med varandra.

Lönade för mattes mamma tinade en massa smarriga korvar åt mej.

Bara en nackdel tar flera dagar att tina korv i micron, men utsökta var de.

Åkte vidare.

 

Passa bilen igen utanför Grisöronaffären.

Såg att matte hade en påse med sej till mej.

Åkte igen och nu blev det riktigt bra.

Hamnade hemma hos mina allra bästa människovalpar Oliver och Adam.

Gissa om det blev massor med underbart busande med dom.

   

Adam tog en paus och målade en fin teckning till matte, den ska visst hamna inom glas och ram.

Extremt sällsynt bild, matte har fastnat.

Men Oliver ville absolut fotografera henne och mej.

Tror att jag ska gå kurs hos människovalparna för så fort de vill nåt så säjer matte ja.

Som det där med kameran, jag får aldrig hantera den men Oliver får ta mängder med bilder.

Här är jag med Oliver och Adam, har just då paus i busandet.

Sen stängde vi in oss och hade väldigt skoj utan att matte eller deras pappa la sej i allt skoj,

Men buset tog slut för helt plötsligt så kunde jag inte stödja på ena frambenet.

Människovalparna följde med mej till matte som blev alldeles jätterädd först.

Men jag hade "bara" trampat på en legobit som satt fast mellan trampdynorna, alltså lätt fixat.

Blev bjuden på middag också.

   

Korv stroganoff med ris och broccoli det är gott det!

Oliver och Adam var mycket noga med att jag ockå skulle få mat, bra det har förstått hur man ska

behandla mej.

Massor med bus och smaskig mat det är livet det!

Sen var det dags att åka hem, var så trött att jag knappt orkade kliva ur bilen.

Nu ska jag sova resten av kvällen för i morgon väntar nåt trevligt säjer matte.

  

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards