Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 januari 2012

Av Sigge Svamphund - 14 januari 2012 17:51

I dag var det sista dagen som Cleo skulle följa med mej i skogen.

Gå i mina hemmaskogar ville inte matte eftersom det är mycket människor och hundar där på helgerna

och Cleo är inte alltid pålitlig med andra hundar.

Alltså skulle vi åka nånstans, först föreslog matte skogen med Vithajssjön, men där höll ett eländigt

jaktlag på att invadera så den gick självklart bort.

Men det blev ett annat bra val.

 

Yes!

Hamnade i Gröna männenskogen, där har jag inte varit på många evigheter.

Lika bra att berätta för alla att svamphunden minsann besök sina gamla skogar.

Hade massor att pyssla med eftersom det var flera månader sen jag var där senast.

Fyndade nån skum pryl, säkert nån hemlig sak som tillhör Gröna männen, men jag kom inte på nåt bra

användningsområde för den så den är kvar.

Drog i väg på gamla välkända skogsstigar.

Fick slita alldeles väldigt mycket för att kunna ta några välgörande spainpackningar.

Förbaskade onödiga is att hindra mej, men den klarade inte några välriktade högertassar utan att gå

sönder.

Men längre in i skogen där fanns det faktiskt spa helt utan is, alldeles underbart.

Gissa om jag njöt av att kunna spaa ordentligt, min päls kommer att bli underbar nu.

Kom till slut ut på en liten väg och då fick jag bråttom för jag vet precis vart den leder.

Tänkte att kanske om jag har en himla tur så..................

Nähä, inte det inte. Var ingen lokal sommar med badsäsong vid Krokodilsjön.

Bara en massa onödig is och en ovanligt stor Krokodilsjö.

Jag som hade trott att det kanske skulle gå att ta en eller annan trevlig simtur där.

Spabäcken var i alla fall i alldeles utmärkt skick.

Grejade massor med den, gäller att passa på för vem vet när jag hittar vatten nästa gång?

Längre bort i skogen så tänkte matte att Cleo skulle få vara utan sitt onödoga koppel en stund.

Men precis när hon skulle ta av det så satte Cleo nosen i luften och samtidigt brakade Hälge i väg bara

en liten bit bort.

Cleo fick inte vara på fria tassar då eftersom hon i bland tror att hon är jakthund och sticker efter vilt.

Shit!

Här ska det vara superspa, men nu var det bara onödig is.

Dessutom så tjock att det inte gick att slå sönder den.

Kom ut på nästa lilla väg och jag fick bråttom igen.

Ska inte gå många månader mellan mina besök, jag blir så förskräckligt upptagen då.

Stor besvikelse.

Min underbara jättespagrop var alldeles oanvändbar.

Matte försökte trösta mej med att snart är det vår och då kan jag åka dit och jobba som murkelhund

och då går det att använda den.

Men jag ville använda den nu och inte vänta på våren i flera år!!!

Ute på vägen så vaknade Cleo till liv igen.

Hon går där ibland så hon började väl känna igen sej.

Passerade Gröna husen så jag tittade till mitt gamla vinterdass. det hade jag mycket nytta av de två senaste vintrarna när jag inte kom åt granar.

Lämnade en hälsning till Gröna männen, jag träffar ju aldrig dom nu för tiden.

Ganska skönt faktiskt med tanke på alla konstigheter de anklagat mej för tidigare.

Nu fick Cleo vara på fria tassar för skulle hon få för sej att sticka så visste matte att hon bara skulle

följa vägen och till slut hamna vid sin mattes bil.

Jag ansåg att det var bäst att kolla att hon gjorde sina behov ordentligt.

Förbaskade grankottar att vara fastfrusna i marken!

Det fanns i och för sej ett helt gäng lösa men jag ville absolut ha just denna.

Lyckades faktiskt få loss den till slut.

Nädå, jag spaar absolut inte1

Råkade bara tappa kotten på onödiga isen som gick sönder och under den fanns det vatten som kotten

försvann i och jag var tvungen att hitta kotte igen.

Jaha och där försvinner Cleo i fjärran.

Hon vet att hennes bil med hennes matte i finns runt kröken och då är det bråttom.

Hörde för övrigt att hennes matte pratde om att Cleo varit ovanligt trött efter sina skogsrundor

tilsammans med mej.

Förstår inte, så långa har de ju inte varit.

I morgon återgår mitt liv till det vanliga igen, Cleo åker till Skåne med sina människor och jag

får gå mina rundor utan hennes sällskap. 

  





Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards