Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 10 januari 2012

Av Sigge Svamphund - 10 januari 2012 18:07

Ibland för otur med sej tur för mej.

Så här är det, Leonberger Cleos matte har gjort sej illa i ett ben och kan knappt gå.

Förra veckan bodde Cleo hos nån annan, men denna vecka är det problem.

Alltså skulle Cleo följa med mej i skogen.

Gissa om jag blev glad när jag klev ut på gatan och hittade Cleos bil där, vi har ju inte dejtat

på evigheter.

Hoppade in och sen åkte vi, skulle till den där bra skogen där jag har två sjöar och en underbar böck.

Hoppsan!

Den där julstormen har lämnat spår även där.

Egentligen skulle vi ha åkt bil ytterligare en bit, men det gick inte.

Jag och Cleo fick alltså kliva ur ihop med matte, medan Cleos matte sa långa ramsor om backa och vända

på väldigt liten väg.

Bäst att övervaka så hon verkligen gör det hon ska.

Cleo var tvungen att ha onödigt koppel eftersom hon nog hellre varit kvar hos sin matte i bilen.  

Bekanta trakter och nu har jag bråttom.  

Finns trevliga saker längre fram.

Kolla bäcken!

Ibland räcker knappt vattnet till att blöta tassarna i och nu har det blivit en underbar flod.

Underbara ljuvliga öppna vatten !

Kunde ha stannat där hela dagen och bara njutit men matte la sej som vanligt i och hindrade mina planer.

Fortsatte och grejade med vanliga hundgöromål.

Nådde mitt dunkparadis och där kunde jag ju rulla tunna.

Kändes mycket bra att få göra det en stund.

Som sagt isen är onödig.   

Den har redan förstört bryggan och sjön kommer för övrigt att dölja den helt.

Dunkparadiset , det är bara att välja och vraka vilken som kan passa bäst.

Valde ut en bra och tänkte ge Cleo en lektion i hur man bäst busar med skojiga dunkar.

Men hon satt ju för det första fortfarande fast i onödiga kopplet och var dessutom totalt ointresserad.

Fortsatte en bit på vägen och fyndade nån konstig svart moj.

Vet inte riktigt vad det var, men skoj hade jag.

Tog vägen genom skogen och tänkte faktiskt kolla om det möjligen fanns några kvarglömda

Svarta trumpetsvampar.

   

Gjorde det inte, hittade bara dessa gamla röksvampar.

Där emot så hittade jag en av mina gömda dunkar inne i skogen.

Har faktiskt gömt ett helt gäng där på olika ställen.

På väg tillbaka och jag hade planer igen.

Tyckte att vi skulle ta den här vägen för då kommer jag till min andra sjö.

Aldrig i livet sa matte som inte tänkte balansera på snorhala spänger över iskallt vatten.

Känsliga människa!

Nu har Cleo blivit av med det där kopplet äntligen.

För matte sa att sticker hon så är det tillbaka till bilen där hennes matte satt och läste.

Gick bra länge Cleo höll sej precis där vi var men så..........

Hej då Cleo!

Hon skymtar alldeles mitt i bild ovanför backen.

Det var det sista vi såg av Cleo på en bra stund.

Matte gillar absolut inte att hon drar iväg och meddelade att hennes matte skulle hålla koll för hon var

troligen på väg till bilen.

Jag hittade henne innan bilen.

Tydligen hade hon alldeles tappat bort sej där alla träd ligger över vägen. 

Vi fick gå en lång omväg i skogen där det också låg massor med träd överallt.

Cleo hamnade i koppel igen.

Slut på det roliga efter ett par timmar i skogen.

Dags att åka hem igen.

I morgon väntar visst lite jobb på mej har jag hört. 



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards