Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Sigge Svamphund - 8 januari 2012 18:33

Som alla vet är min matte en synnerligen klantig och virrig människa.

Om inte jag höll så noga reda på henne så skulle hon antagligen ha varit spårlöst försvunnen sedan länge.

Skulle som vanligt gå ut på min långrunda på förmiddan.

Matte skulle ta en bild på mej, ja just det kunde hon ju försöka med.

Kameran hade hon med men se det där minneskortet det satt kvar hemma i datorn.

Kan ju tala om att jag har väntat på att det skulle hända, måste alltså se till att hon kollar varje dag

att det verkligen sitter i kameran.

Alltså inga bilder från min runda, typiskt för det hände skoj saker.

Först så träffade jag en trevlig pudelkille, vi har inte setts förr men jag träffar honom gärna igen.

Fortsatte i skogen och hörde märkliga vinande ljud hela tiden som blev starkare och starkare.

Kom till skidbacken och där var det lokal snöstorm.

Mycket märkligt med långa rör som kastade snö omkring sej, inte bara i backen utan en stor del av

skogen blev också täckt med det.

Fortsatte i skogen där det var så där alldeles underbart lappmögelfritt.

Ägnade tid åt mina vanliga hundgöromål och letade utan framgång efter spagropar.

Till slut så var jag nedanför skidbacken, de där så kallade snökanonerna kasatde fortfarande massor med snö omkring sej.

Kommer nog att ta evigheter innan backen är fylld.

Hörde att de tar vatten i min sjö och förvandlar till lappmögel.

Himla tur att det inte är badsäsong nu eftersom de snor vattnet.

Skulle gå hem, träffade en trevlig Sheltiekille som jag mött ett par gånger tidigare, umgick lite med honom.

Men som sagt inga bilder på allt spännade.

Var hemma och slappade och ute på en vanlig tråkig eftermiddagsrunda.

Sen för nån timme sen följde jag med matte ut igen.

Hm, det såg minst sagt skumt ut på Heden med en massa ljus.

Tydligen var det nåt i görningen.

Jodå, det skulle släppas upp en massa såna här rispapperslyktor.

Här är ett helt gäng på väg upp i skyn.

Mattes kamera är inget bra på att ta bilder i mörker men här seglar de sakta fram över himlen.

Vackert som attan var det och alldeles tyst!

Tänk om människor kunde skita i alla dundrande fyrverkerier på nyår och istället använda de här.

Inga djur behöver bli rädda och miljön mår så mycket bättre också.

Fler vackra ljuslyktor på himlen i stället för fyrverkerieländen.

Så kan jag meddela att imorgon blir det bilder från vad jag nu konmer att fördriva dagen med.

Minneskortet sitter redan i kameran!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards