Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Kollat till mina sjöar

Av Sigge Svamphund - 7 januari 2012 18:12

Matte hade inga bra planer på väg idag så jag fick nästan betämma alldeles på egen tass.

Sånt gillar jag.

Var först inne i en liten skog och vände, men eftersom jag inte hittade något intressant där så övergav jag den.

Drog ut på spårvägen istället för helt plötsligt så hade jag en plan.

I planen ingck att nå den här vägen för där finns det trevliga saker.

Det här kallar jag för trevligt ställe.

Öppet vatten och ett trevligt litet vattenfall.

Tro nu inte at jag fick bada där inte, nädå matte påstod att jag inte hade i strömmande vaten att göra.

Lyckades i alla fall bada tassarna och göra ett halvhjärtat försök till spa på ett ställe.

Öppet vatten börjar ju vara en bristvara så det gäller att passa på när det finns.

Av lite vatten så blir det väldigt vacker rimfrost i pälsen.

Klenmatte frös bara hon tittade på mej, äsch, det är uppfriskande.

Här luktade det alldeels väldigt gott av något.

Jag rusade runt som en tok och försökte få upp ett ordentlig spår men icke.

Shit!

På vägen fanns det minsann en bra grankotte, men den var fastfrusen så jag hade ett himla jobb med att

få loss den.

Tyvärr blev halva kvar.

Tröstade mej med att jobba.

Någon som vill ha trattkantareller?

Matte tvärvägrar fortfarande att befatta sej med dom.

Drog runt inne i skogen istället.

   

Matte hade någon korkad idé om att jag kunde hoppa över liggande träd.

Varför då när man kan krypa under?

Fast här gick det inte så bra.

Här var det betydligt enklare.

Jag väljer faktiskt själv bästa sätt att ta mej fram!

Tittade till min andra sjö.

Tyvärr ingen lokal sommar där inte, onödig is på hela sjön.

Den håller förövrigt på och invaderar skogen också.

Kom ut på spårvägen igen och gick till den lilla ån mellan mina sjöar.

Perfekt den hade blivit minst tre gånger större sen sist, men inte fick jag bada för det inte.

Matte påstod att det var alldeles för strömt vatten och satte onödigt koppel på mej.

Passerade närmaste sjön, ingen badsäsong där heller.

Undrar om onödiga isen tänker bli långvarig?  

Är vid före detta läbbiga bron och har långt gångna planer på att  simma över bäcken.

Skulle ha varit snabbare, då hade inte matte upptäckt mej och planen hade säkert lyckats.

Nu blev det bron istället för bad.

För övrigt så tror jag att matte tycker att bron är läskigare än vad jag tycker numer.

Hon är livrädd för höjder och allt över en halvmeter från backen är för högt enligt henne.

Det är långt ner till bäcken så hon går minsann stelt medan hon stirrar rakt fram.

Jag springer däremot som om jag aldrig gjort annat.

Gick hem och slappade.

Fördrev lite tid med att plocka torkad blodpudding ur min julklapp också.

Funderade en del på hur länge sjag ska behöva stå ut med att inte kunna bada.

Men matte påstår att i år ska jag verkligen inte klaga.

Hon har nog rätt.

Den här bilden är tagen för exakt ett år sedan.

Jag har hamnat utanför den plogade vägen och håller på och drunknar i snömassorna.

Matte minns att hon trodde att hon skulle bli tvungen att hjälpa mej upp.

Tack och lov att det inte är så denna vinter. 


 
 
vi i pörtet

vi i pörtet

7 januari 2012 18:52

Hej! Matte säger att hon börjar gilla läget med bara ynkligt lite snö, har man hört! En långpromenad i skogen idag fick henne lyrisk. Det var inte halt och tio grader kallt och hon trivdes! Men vinterhatare blir vi nog inte...

http://paulaz.se

 
Kasper

Kasper

7 januari 2012 19:30

Håller med det VAR faktiskt alldeles för mycket snö förra vintern. inte bara du höll på att drunkna i den, mina ben är förresten mycket kortare än dina, så det var ÄNNU värre för mig! Skitmatte!
Men hon visar Myse-bilder i dag. Jag får vila mig tills i morgon. :)

http://beritelisabet.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

7 januari 2012 19:52

Här vill det has i alla fall lite lagom med snö! För den där onödiga isen som knappt syns fällde mig i morse och vred ett knä så jag har OOOONT och är störtsur! MYCKET mindre halkigt när det är snö istället.
Ibland skulle jag verkligen vilja ha 4 ben som du...
PUSS!

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
 Rudi

Rudi

7 januari 2012 23:00

Jaså, var det mer snö förra året....hmm. Det minns jag inte...HAHA...skojar bara!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Malin

Malin

8 januari 2012 17:30

Så underbara bilder du bjuder på , som alltid :)
Hoppas helgen varit bra och att den kommande veckan blir minst lika bra :))
Kramar!

http://starchild88.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards