Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

Ägnat mej åt förberedelser

Av Sigge Svamphund - 31 oktober 2011 17:38

I morse sa matte nåt väldigt trevligt.

Jag ska dejta igen, i morgon ska jag träffa en snygg brud som jag aldrig dejtat.

Alltså måste jag ju vara i topptrim imorgon.

Som tur var så var det strålande väder så matte skjutsade mej till en skog där jag inte varit på länge.

 

Inledde min runda med underbara lerinpackningar i en ljuvlig spagrop.

Kändes mycket välgörande för pälsen.

 

Jag jobbar och tråkmatte bara håller på med en massa tråkprat i tråktelefonen.

Ok, det rörde morgondagens dejt och matte kunde inte röra sej för då försvann mottagningen.

När alla detaljer var avklarade, begriper förövrigt inte varför det ska planeras så mycket är ju bara att dejta,

så kom hon och plockade svamparna jag hittat.

 

Jättebra!

Bäcken som rinner mellan de två sjöarna hade förvandlats till en älv.

Självklart slängde jag mej utan att vänta på att bli av med reflexväst och halsband.

Får egentligen inte bada med sånt på mej.

Struntade jag i just då.

I våras så hade ju bäcken också förvandlats till en älv.

 

Då såg det ut så här där den ska rinna under vägen och matte trodde att vägen skulle spolas bort.

Vägen klarade sej.

 

Lite mer vatten så kommer det snart att vara älv rakt över vägen igen.

Ännu är det bara vattenpölar men det behövs inte mycket innan det forsar fram vatten.

 

På andra sidan vägen så var bäcken normal bäck så jag grejade mycket i den.

 

Jobbade självklart massor.

Vad matte sa när jag hittade nästan nyfödda svarta trumpetsvampvalpar det vill ni inte veta!

Fast hon plockade faktiskt alla stora svarta trumpeter.

 

Hamnade vid huset som mina engelska vänner har.

Tänkte rulla tunna, men det gick inte tunnan var så full med vatten att jag inte rådde på den.

 

Skam den svamphund som ger sej.

Hittade en liten tunna som jag rullade mycket med,

 

Efter avslutad tunnrullning så drog jag vidare i skogen.

Jobbade ännu mer.

 

Hamnade vid Bäversjön.

Länge sen jag badade där så jag badade massor.

 

Hade en synnerligen bra pinne.

Att den fastnade i gräset gjorde inget, kunde vara längre i vattnet´.

 

De här kantarellerna har nog stått och växt ett tag.

Min kotte som matte använde som jämnförelse är av modell större.

 

Här är en av dom i handen på matte.

De fyllde upp korgen ganska bra.

Vände tillbaka mot min bil.

Passade på att bada i den andra sjön också,

 

Var tvungen att städa där bäcken börjar.

Flöt runt en flaska i vattnet självklart så slängde jag mej i och hämtade den.

Ska inte vara skräp i mina bäckar.

Åkte hem och slappade.

Nu ska jag vila mej i form inför morgondagens dejt.

Rapport om vem jag ska dejta kommer i morgon.

Ser fram emot morgondagen.






 
 
Kasper

Kasper

31 oktober 2011 22:18

Mysigt att du hittade så mycket härligt vatten! :)
NY dejt i morgon ... hm ... FINNS det verkligen nån brud kvar i närheten, någon som du inte redan har dejtat alltså? ;)

http://kasperian2.blogspot.com

 
Malin

Malin

31 oktober 2011 22:21

Såå fina bilder :) Och vad mysigt med en dejt,ser fram emot massa goa bilder från dejten såklart :) ..
Kram kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Ludde

Ludde

31 oktober 2011 23:16

Bra att du har ordning på pälsen inför morgondagens dejt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

31 oktober 2011 23:40

Vad spännade med en dejt igen då.... Hoppas att det blir bra väder.

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards