Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Dejtat

Av Sigge Svamphund - 25 oktober 2011 17:55

Idag var jag lovad att jag skulle få dejta.

Stoppades in i min bil och så åkte vi, till slut så hamnad jag vid Gröna männenskogen.

Där skulle min dejt finnas.

 

Slängde mej ur min bil och fick väldigt bråttom.

Där på andra sidan vägbommen är min dejt och vi har inte setts på evigheter!

 

ÄNTLIGEN Leonberger Cleo!!!!!!!!

Vi har inte dejtat på evigheter, först flyttade jag, sen luktade Cleo gott och sen flyttade hon och hennes

människor.

 

Kändes väldigt bra med dejt i skogen och här är vi på väg mot dagens äventyr.

 

Helt plötsligt så hade Cleo dragit i väg på egen tass i skogen.

Jag fick det ärofyllda uppdraget att hämta tillbaka henne.

 

Var inga problem att slutföra det uppdraget.

Bara att hämta henne och säja åt henne att hon skulle till människorna.

Jag jobbade ganska mycket som svamphund.

Hittade trattkantareller överallt, men människorna påstod att de skulle de plocka sen när vi skulle tillbaka.

 

Testade min stora superspagrop.

Kunde ha varit ännu mer vatten i den, men jag fick till några bra inpackningar i alla fall.

 

Jobbade ännu mera.

Här har jag visat en massa kantareller för Cleos matte.

Så fanns det mängder med rödgul trumpetsvamp och trattkantareller, de svarta hade dött nästan alla.

 

Så var det då senilmatte.

Hon sysselsatte sej med att plocka en massa rödgula trumpeter.

När hon tittade upp så såg det ut så här.

Hon hade lyckats tappa bort både mej, Cleo och hennes matte!

Tur att det är ordning på mej för jag visste precis var jag hade matte och kunde ta med de andra till henne.

Hade ju varit mindre lyckat att tappat bort Cleo med matte där de inte hittar ordentligt.

 

Passade självklart på att greja mycket i vackra bäcken.

Viktig hundsysselsättning.

 

Nä Cleo blir aldrig nån svamphund.

Varje gång jag satte människorna i arbete med svampplockning så satte sej Cleo och filosoferade.

 

Ser ni hålet i berget?

Där försvann Cleo till människornas stora fasa.

Hörde en massa om att fastna långt in och en massa annat krafs.

Äsch, Cleo är en smart brud så hon visst vad hon gjorde.

 

Så klart Cleo klarade det.

Hon kom ut på ett helt annat ställe.

Antar att hon ägnade sej åt grottforskning eller hälsa på i rävgryt eller nåt annat intressant.

Sen efter några underbara timmar så var det dags att skiljas åt.

Men människorna har bestämt att nu får det inte dröja så länge till nästa gång vi ses.

Hoppas jag verkligen att det inte gör!

Matte plockade dessutom för mycket svamp idag säjer hon, full korg plus en kasse.

Var hemma och slappade.

Gick ut för eftermiddagsrunda.

 

Kände för att dejta mera så jag försökte få med mej matte in i färghandeln.

Tänkte gå in till snygga Färghandels Vilma.

Skitmatte vägrade!

 

Tänkte trösta mej med att bada i en fontän.

Skitkommun!!!!!

Nu har de snott vattnet i båda mina fontäner, kunda alltså inte bada.

Ska ringa och klaga, ska alltid finnas vatten till badsugna svamphundar!



 
 
Rudi

Rudi

25 oktober 2011 19:54

Snygg dejt du fixade idag! Och grottforskare dessutom. Spännade brud! Tur du inte fick tag på Vilma också, det hade bara blivit för mycker för dig, tror jag...

http://wwww.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret o Vinja

Ann-Margret o Vinja

25 oktober 2011 21:29

Hej alla!

njuta av min nya hemsida!
 
http://angieorex.com/

 

http://Angieorex.com

 
Kasper

Kasper

25 oktober 2011 22:06

Kul att träffa Cleo igen - men va läskigt att hon försvann in i grottan!!! Skulle i alla fall min matte ha tyckt!
Onödigt det där med snodda vattnet i fontänen. Det är ju faktiskt inte alls vintere (tack och lov säger matte...).

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ludde

Ludde

25 oktober 2011 22:17

Kul att du fick dejta Cleo! Jag tror nog att hon var och hälsade på Nisse. Det var nog en sån där nisseport! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

25 oktober 2011 23:52

Jaha så Ufo:t har varit här inne och skrivit igen ser jag. Är INTE jag som länkat till hennes hemska sida, men det antar jag du förstår vid det här laget.

Ja nog verkar bilderna lite konstiga....Vet inte riktigt vad dom gjort. Får hoppas att det löser sig.

Vilken bra dag du hade då med dejt med Cleo :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Malin

Malin

26 oktober 2011 13:06

Åh det var en stilig dejt du fixat Sigge,bra där ;) .. Usch nu gör sig verkligen hösten påmind när dimman ska envisas att vara med på kort!
Haha nog ska du ringa och klaga att dom snott vattnet,på dom bara!
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

 
Frasse

Frasse

26 oktober 2011 13:46

Tjusig tjej, den där Cleo *blink* Om jag hade varit skällis så hade vi nog passat bra ihop, för jag föredrar också att filosofera framför att leta efter svampar :-)
Och du Sigge, var det inte kallt i den där bäcken, brrr!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

 
Ingen bild

Saika & Viveka

26 oktober 2011 18:30

Saika säger: Den där Cleo har full koll på vad det är meningen att man ska använda (svamp-)skogar till! Sitta lugnt och filosofera och se snygg ut, eller dra iväg på egen tass, det är min melodi. Hittar man dessutom nån sorts hålighet att undersöka är det ett klart bevis på att man vet vad man gör. Heja Cleo!
Matte säger: Morr. Det tycks vara något som går, det här med hundar som vägrar leta svamp!

Och vad är det med den där sidan? En användare som är hackad???? Usch!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards