Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 25 september 2011

Av Sigge Svamphund - 25 september 2011 17:47

Börjar väl med kvällen igår.

Matte fixade ju mat och sen kom skånska flocken hem till mej och åt.

 

Här sitter som och smaskar i sej.

Jag fick ingenting just då.

Snygg Saika får inte äta vad som helst så av hänsyn till henne så fick inte jag heller

nåt då.

 

Ursäkta att jag är oartig!

Men det tar på krafterna att jobba hela dagen så jag somnade på golvet medan

människorna åt.

Sen höll de på med en massa sånt där mänskligt tråkprat och drack kaffe och

andra fullkomligt ointressanta saker.

Jag fick en påse med smarrigt skånskt hundgodis av mina kompisar.

När de åkte tillbaka till campingen så gjorde jag kvällstoalett och somnade gott.

I dag så skulle jag till campingen och träffa dom igen.

Nu blev det inte åka biil nånstans utan bara hemmaskogen.

 

Jag jobbade självklart en massa.

Arbete är livet!!!!

Här har jag vista Viveka trattkantareller.

 

Snygg Saika tycker att svamp är tråkigt så hon satt mest och var snygg.

 

Fast ibland såg det ut som om hon försökte engagera sej lite i plockningen.

Jag jobbade desto mer jag.

 

Tillbaka på campingen och det är dags för avskedsfika.

Det är ju tydligen långt att köra till det där Skåne så de skulle komma iväg i tid.

 

Tycker i alla fall att jag och Snygg Saika är ett vackert par.

Sen när den här bilden var tagen då åkte alla mina vänner och Saika.

Har varit jätteskoj att ha dom här hela helgen, lite synd bara att de inte glömde

kvar Saika.

Jag hoppas att mina skånska vänner är nöjda med mina svamphundsinsatser under

helgen och är nöjda med sina skördar.

Ni är så välkomna tillbaka igen nästa höst om ni vill.

Då kan jag visa andra trevliga skogar.

Sen ägnade jag mej åt att slappa. käka lite gott godis, eftermiddagsrunda och

slappa igen.

I morgon väntar en alldeles vanligt tråkdag igen i mitt hundliv.

Bara jag och matte i skogen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards