Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 september 2011

Av Sigge Svamphund - 21 september 2011 18:12

Har kommit en massa vidrigt hälsovådligt regn idag.

Först så förstörde det dagens planer.

Jag skulle egentligen ha dejtat Lilo och fortsatt lära henne att leta svamp.

Men det ställdes in eftersom regnet vräkte ner.

Släpades ut för morgontoalett som jag klarade av snabbt.

Sen tänkte jag sova bort hela dagen.

Men matte påstod att det hade slutst regna så en stund i skogen skulle vi hinna med.

In i min bil och sen åkte vi iväg en bit.

För en gångs skulle hade faktiskt matte rätt, det regnade inte när jag kom

till skogen.

 

Hann inte långt innan det var jobbardags.

Men med tanke på vad jag hittade så insåg jag att det kanske var bäst att hålla

lite avstånd mellan mej och fyndet!

Hörde en massa konstiga ord men de blev plockade.

Fortsatte i skogen och varvade jobb med en massa trevligt spaande.

 

Min nästansjö är alldeles perfekt nu.

Kunde simma massor i den.

Planen var att jag skulle få gå en trevlig runda i skogen.

Men lagom som jag närmade mej jägarnas tillhåll jaktstugan så började hälsovådliga

regnet att vräka ner igen.

Sökte skydd i deras vedbod som är öppen.

Satt ganska länge där och hade tråkigt innan jag kunde gå ut igen utan att skadas.

 

Tröstade mej med favorithobbyn tunnrullning.

Rullade väldigt mycket, för det var ett tag sen sist.

 

Jobbade ännu mera.

Här har jag gjort en väldigt snygg markering av trattkantareller med dagens kotte.

 

Det finns monster i mina skogar!!

Matte är ju som ni vet utled på svarta trumpeter.

Fast denna fick henne att gapskratta och påstå att nu är det bevisat att de

är monstersvampar!!!!!

 

På väg tillbaka till min bil så kollade jag bakom ett par granar.

Alldeles fullt med tråkkantareller.

Matte pratade om att det borde vara svampsökskurser varje dag för då slipper hon

släpa hem alla svampar.

 

Regnskadad svamphund med dagens skörd.

Tycker jag jobbade ganska bra på bara en kort runda och dessutom med avbrott

för regn.

Hann faktiskt till min bil innan det började vräka ner regn igen.

Resten av dagen har jag mest slappat medan det regnat ute.

Så en annan sak.

Ni minns ju Mysan som Kasper räddade från tillvaron som lösdrivarkatt.

Meningen var ju att hon skulle bo här men det gick ju inte eftersom hon avskydde Askur.

När hon flyttat till Kasper så blev Askur alldeles väldigt olycklig.

Först letade han och letade.

Visade verkligen att han saknade Mysan fast hon bara svor åt honom.

Sen deppade han, ingenting var skoj.

Jag och Askur är ju bästa kompisar men jag är hund och han katt så jag kunde inte

ersätta hans saknad.

Paddis är ju gammal (13 år) och inte mycket till sällskap.

Matte funderade och funderade, kan ju inte ha en stackars Askur som tycker att

kattlivet är pest.

 

Så i slutet av förra veckan, då blev Askur en glad katt igen.

Detta är Loke, han är hel eller halvbror till Askur de har i alla fall samma mamma.

Askur förvandlades från en deprimerad kasterad hankatt till en hönsmamma.

Loke är hans kattvalp som inte får försvinna utom synhåll för då blir han förtvivlad.

 

Så här ser det för det mesta ut.

Där Loke är där är Askur.

Han pysslar med honom, mer vältvättad kattvalp existerar inte.

När Askur ska äta så lockar han på Loke så han också äter, matte har till och med

sett att de går på lådan tillsammans!!

De gör precis allt tillsammans.

Nu är alltså friden återställd i huset.

Jodå, jag får också umgås med Loke han gillar mej.

Nu får Askur och Loke bli gamla tillsammans här, det skiljer bara ett år i ålder.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards