Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 september 2011

Av Sigge Svamphund - 20 september 2011 18:13

Igår hade matte en plan som innebar att vi skulle ta en riktig långrunda

i skogen idag.

Men så ringde hennes valp Marcus och frågade om jag kunde passa

människovalpaen Adam ett par timmar idag.

Eftersom jag är en tjänstvillig hund så ställde jag självklart upp, den där

långrundan får bli en annan dag.

Innan jag skulle passa Adam så skulle jag ha en skogsrunda.

Blev skjutsad till ett ställe där jag inte varit på ett helt år.

 

Där matte parkerade min bil så finns det en bra nästansjö.

Perfekt, jag simmade massor.

Har ju inte badat ordentligt på flera dagar.

 

Matte hade totalt glömt bort att när vi var där förra året höll de på och gjorde

om en fin stig till väg.

Mänskliga dumheter!!

 

Enda fördelen är väl att det fanns enorma spagropar.

Provade alla.

 

Drog i väg in i skogen och jobbade.

 

Rödgul trumpetsvamp.

Har inte hamnat på tråklistan ännu.

Jobbade ganska hårt en stund med såna.

Sen kollade jag andra ställen i skogen med framgång.


 

Jag kan ju mina skogar.

Tyckte att vi skulle fortsätta för då kommer jag till flera av mina bra sjöar.

Fick inte för matte som påstod att vi inte hade tid för Adam väntade på mej.

Ska få gå till sjöarna en annan dag istället.

 

Det här är ganska häftigt.

På gammal rutten svamp så växer det nya svampar.

 

Har kommit till Eskilstuna och börjat jobba med att passa Adam.

Han är väldigt lättpassad.

Bara att ha en massa trevliga kurser med honom.

Han har varit sjuk så han kunde inte vara på sitt människovalpsdagis.

 

Begriper inte vad det är för monster som försöker ha dragkamp med Adam.

Det är i alla fall inte jag!!!!!!

Efter att vi busat, haft kurser och matte läst en hög med böcker så skulle vi ut.

 

Här är vi på väg till människovalpsdagiset.

Skulle hämta Oliver.

 

Olivers stora intresse att kolla så jag finns utanför och väntar på honom.

Han har alltid väldigt bråttom från dagiset när jag hämtar honom.

 

Så där, han är ute så vi kan ägna oss åt lite trevligt busande.

Hann med en del på väg hem till människovalparna också.

När vi kom tillbaka så hade deras mamma kommit hem.

Tråkmatte sa att jag skulle åka hem för tråkmatte hade minsann varit borta hela

dagen och var trött!

Vadå, jag hade minsann orkat busa minst några timmar till!

Men det var bara att följa med tråkmatte, fast jag var nog trött jag också för jag

somnade gott i bilen.

I morgon så kanske det kan bli den där långrundan i skogen säjer matte.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards