Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 14 september 2011

Av Sigge Svamphund - 14 september 2011 18:21

I går när jag skulle göra min kvällstoalett så var det full storm ute.

Dessutom så kunde ni ha varit utan svamphund idag.

Jag passerade ett äppelträd som hyseriskt kastade en massa äppeln omkring sej.

Matte blev träffad av ett par stycken och jag fick ett i huvudet.

Då bestämde jag mej för att jag ville hem och in.

Fick min vilja igenom utan problem, tänkte inte alls avsluta livet genom att bli

ihjälslagen av äpplen.

I morse blåste det fortfarande massor.

Gjorde i alla fall min morgontoalett och undvek noga mordiska äppelträd.

Sen skulle jag ut och åka.

Hamnade hos Nelly.

Våran fasta telefon är död och matte var tvungen att få tag på Felia.

Tur att hon lånade fast telefon hos Nelly för det tog nästan en timme att

tjafsa med Felia som självklart inte gjort fel fast de gjort fel.

Hade blivit svindyrt att tjafsa via mobilen.

Våran fasta telefon kommer att vara död i några dagar till och allt är Felias fel.

Skitföretag!!!!!

 

När matte tjafsat klart så tog jag med mej Nelly på promenad.

 

Folkilskna matte bestämde att vi skulle gå till skogen.

Där brukar matte bli snällare.

Väldigt skönt att vara av med onödiga kopplen.

 

Jag var som vanligt jobbarsugen så jag körde igång direkt.

En massa trattkantareller och lite tråkkantareller.

 

Hann med en massa skoj skogsbus med Nelly också.

Hon gillar verkligen att få rusa runt i skogen.

 

Fast matte körde med henne.

Hon ska också lära sej att leta svamp.

Alltså var det lite träning.

Syns knappt på bilden men hon har trattkantareller mellan tassarna.

Ytterligare en elev att lära upp för mej.

Hårda tider väntar.

 

Jobbade ännu mer bara för att visa Nelly hur det går till.

 

Matte sa en massa såna där konstiga ord.

Är väl inte mitt fel att Nellys skog är full med svartingar!!!!

 


Nelly ägnade sej åt att hoppa upp på alla stenar hon såg bara för att få godis.

Hon fick godis ibland.

Gick tillbaka hem till Nelly och sen var det dags för mej och matte att åka hem.

Men Nelly ska vara med på kursen i helgen när jag ska utbilda ett gäng

blivande svamphundar så då träffas vi igen.

Var hemma och slappade några timmar.

 

Tog en sväng i en hemmaskog på eftermiddan.

 

Fina ovanliga svampar som jag använt min kotte för att markera.

Vad matte sa det vill ni inte veta.

Jobbade väldigt hårt medan jag lyssnade på en massa underliga ord från matte.

Men nu funderar hon på att etsta nåt nytt med svartingarna.

Lovar att berätta imorgon om det fungerar.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards