Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Sigge Svamphund - 4 september 2011 18:05

Hade tur idag, matte insåg att hon fortfarande lever och nog skulle orka

med en skogsrunda.

När hon kört bil i 20 minuter och inte snytit sej på hela tiden så friskförklarade

hon sej själv.

 

Gissa om jag blev glad när jag släpptes ur bilen här.

Det är infarten till Bäverbäcksskogen.

Har inte varit i den skogen på evigheternas evigheter.

Hade hur mycket viktigt som helst att pyssla med.

 

Som det här, kolla en massa spagropar.

Jobbade lite också, fast matte påstod att hon visste att det inte skulle finnas svamp

i den skogen.

Gjorde det visst.

 

Här växer de tillsammans den goda och den giftiga.

Hittade många Karl Johan men det var få som var fina tyvärr.

 

ÄNTLIGEN har Bäverbäcken rejält med vatten.

Så här ska den alltid vara, jag ska kunna simma i den.

Badade mycket.

 

Tänkte självklart rulla tunna.

Blev blåst tunnorna var fulla med vatten och jag rådde inte på nån av dom.

 

Sen fick jag bråttom.

För bakom kröken där finns det nåt skoj.

 

Lotta var minsann hemma.

Har inte träffat henne på evigheter.

Spelade fotboll med hennes matte en stund.

 

Äntligen tunnrullning!

Jag har ju min alldeles egna tunna där som till och med är märkt med mitt namn.

Rullade massor.

 

Efter tunnrullningen så kände jag för att jobba.

Fanns faktiskt massor med svamp fast matte påstått att den var slut.

Nosade upp en massa trattkantareller som var stora nog att plockas.

Kunde ha fortsatt mycket längre men opålitliga matte pratade om att inte orka.

Gick tillbaka, dejtade Lotta igen och busade med hennes människor.

Försökte "låna" Lottas and men misslyckades.

 

Jobbade lite mer. men så här stora rödbruna stensoppar får stå kvar i skogen.

 

Fanns i alla fall ett bra användningsområde för den fulla vattentunnan.

Fick matte att skvätta ut vatten till mej.

Var ganska törstig eftersom det blivit varmt.

När vi närmade oss bilen så började matte gnälla, vi gick nog för långt det

här är jobbigt!

Vadå vi hade bara gått 6-7 kilometer, normalt går vi minst en mil varje dag.

Men klena människor..........

Så nådde vi min bil och då blev det panik!

Bilnyckeln hade matte, men den andra nyckelknippan var borta!!!!!!

Troligen tappad nånstans i skogen.

Gå tillbaka var inte att tänka på och vägbommen låst.

Men ibland lånar matte nyckel till den när vi måste åka bil för att fixa saker på

Sörmlandsleden.

Tur som attan för hon som har nyckeln var hemma.

Hämtade nyckel.

 

Jaha, här är jag ute och åker bil på vägen som jag nyss gick på.

Stopp hos Lotta där matte pratade med Lottas matte.

Sen åkte vi en liten bit till.

 

Leta efter nålen i höstacken.

Matte letade och letade.

Som tur var kom hon ihåg precis var vi gått.

Men inga nycklar nånstans.

Jag försökte också leta men hittade bara en massa svamp.

Matte hade mer än panik.

Stannade hos Lotta igen för att matte skulle kolla gräsmattan där.

Inga nycklar där heller.

Hörde att människorna pratade en massa vilket bland annat handlade om att åka

tillbaka imorgon och finkamma skogen.

Mycket planerande var det.

Jag sattes i min bil igen för att vi skulle åka hem och leta vice värd för att komma in

här hemma.

DÅ.............

Matte såg nåt som glänste i en grästuva.

Där låg NYCKLARNA!!!!!!!

Alltså slutade det lyckligt.

Men jag ska få ytterligare ett jobb.

Lottas matte berättade om hur hon lärt Lotta att plocka upp tappade saker så det

ska tränas med mej.

Känns som om det kan vara en bra hundkunskap ifall detta händer igen.



Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards