Svamphunden Sigges funderingar

Direktlänk till inlägg 30 augusti 2011

Vårdar fortfarande matte

Av Sigge Svamphund - 30 augusti 2011 17:40

Någon som vill ha en oduglig matte?

Hostar, snorar och har feber säljer henne för en Frolic.

Tur att vi inte mötte nån på sista kissrundan igår, matte hade två tröjor, tjock fleecejacka och ovanpå det VINTERJACKA!!!!!!!!

Ändå frös hon så hon hackade tänder.

Bäddade ner henne under två täcken och ett överkast.

Själv la jag mej under sängen och sov gott hela natten.

Matte var värre än vanligt i natt.

I morse vaknade hon och jag hörde nåt mutter om feberhallucinationer.

 

När matte somnade i går så fanns det en bok och klockradion på sängbordet.

"Någon" med en massa feber har jobbat hårt under natten.

Min sele, diskmedel, svampkniven, pengar och en krukväxt!!!!! hade under natten

förflyttats dit.

Nog för att matte ibland går i sömnen men detta tar nog priset!

Febersjuka mattar bör kedjas fast i sängen.

Ägnade mej åt VAM ett tag efter morgonrundan.

Sen skulle jag ut en sväng.

Matte fullproppad med febernedsättande skulle försöka orka med en liten sväng.

Blev skjutsad med min bil en löjligt liten bit, men det var bara för att då skulle

matte kanske orka gå lite i skogen.

Släpade med henne i lusfart och passade på att jobba.

Matte ville ha smörsopp, stolt fjällskivling, vit flugsvamp och toppig giftspindel-

skivling.

Hon fick en massa svart trumpet, en mandelriska, en brunsopp och några kremlor.

Kameran var kvarglömd hemma.

Åkte den löjligt lilla biten hem och la matte på soffan.

Där låg hon stillsamt i flera timmar.

Upplyste om att det var dags för eftermiddagsrunda.

Blev skjutsad en löjligt liten bit igen.

 

Självklart så bestämde jag mej för att jobba.

OBS, nu är kameran med!

Kände en tydlig doft i skogen.

 

Visst är jag duktig????

Matte är ju så eländig att hon behöver uppmuntran, vad kan då vara bättre än

massor med svarta trumpeter??

Matte hostade upp lungorna, snöt ut mer hjärna och stönade rejält.

Hörde nåt om fel svampar.

De blev i alla fall plockade.

Sen hittade jag en Stolt fjällskivling åt henne.

Men vita flugsvampen och giftspindelskivlingen de lyste med sin frånvaro.

 

Var så nära sjön att jag kunde få mina välbehövliga bad.

Föreslog att matte skulle kasta sej i hon också för att bli frisk, men hon vägrade.

Nåt om att ha feberfrossa och åka hem.

Usel ursäkt tycker jag.

 

Svampkorgen är packad inför morgondagen när matte ska lära PRO en massa om

olika goda matvampar.

Hur nu det ska gå till i hennes tillstånd...........

Fast hon inbillar sej att imorgon då kommer hon att må mycket bättre.

I korgen finns det ett helt gäng med olika svampar och några förväxlingssorter.

Nu är det väl bäst att jag tar hand om det hostande och snorande liket igen.




 
 
Ludde

Ludde

30 augusti 2011 18:15

Tur att du tar så väl hand om din matte. Du fixar säkert både flug- och spindelsvampar på morgonrundan i morgon. Du vill väl impa på PRO-arna? Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.com

 
Annica,Älsa o BollnäsTrollet

Annica,Älsa o BollnäsTrollet

30 augusti 2011 18:16

usch o blä stackars dej för feberhallisar o frossa...hoppas hoppas du mår bättre snarast!Hoppas du mår bättre i morrn när proarna ska lära sej svampar...så du inte blandar ihop dom;)

http://leonland.bloggplatsen.se

 
Rudi

Rudi

30 augusti 2011 19:23

Uj då, dålig tajming att vara febrig när man ska undervisa gamlingar om svampar! Men , som sagt, du får väl ta över om matten inte orkar dit! Men vi håller tummarna att det går vägen!

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

 
Eva H

Eva H

30 augusti 2011 21:40

Alltså, jag tycker väldigt, väldigt synd om din matte men...
Jag fick nästan rusa till toa för jag började skratta så våldsamt åt första bilden! Vilka överraskningar man tydligen kan få om man är sömngångare:) (Hoppas att du vaktar ytterdörren!!!)
Det där kommer jag att fnissa länge åt om du ursäktar!
PUSS!
Och en krya-kram till matten.

http://fyrfotingar.blogspot.com

 
Kasper

Kasper

30 augusti 2011 22:03

Spännande liv hos dig, om nätterna! Då händer det tydligen saker!
Men - väldigt synd om din matte som mår så dåligt.
Hoppas verkligen att hon mår åtminstone lite bättre i morgon.
Hon klarar PRO-uppgiften galant, men för matten själv måste det ju kännas mycket, mycket bättre och mindre nervöst om hon mår bättre.
Vi håller tummar och tassar för i morgon!

http://kasperian2.blogspot.com

 
Ann-Margret & Vinja

Ann-Margret & Vinja

30 augusti 2011 22:14

Låter inget vidare med en sjuk halv död matte :( Du har det inte lätt som måste både jobba som svamphund och ta hand om matten och inte är hon nöjd med svampen du hittar heller utan vill hela tiden ha nån annan sort.
Du får nog snart tala om för henne att hon får vara glad för det du hittar och om inte hon är nöjd kan hon ju leta själv ;)
Hmm, vilken skum matte du har som plockar saker i sömnen....

Hälsa matten nu att hon ska krya på sig :)

http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se

 
Hillman

Hillman

1 september 2011 13:29

Din matte behöver en vitakanindrink, det hör jag det. Jo, man tar en rå äggula och vispar upp den, pressar en apelsin över och rör ihop, den får vicket lik som helst att vakna till liv, hihi.

Taxpussar.

http://taxar.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sigge Svamphund - 13 juli 2016 08:16

Detta blir det allra sista inlägget på denna blogg. Jag har försökt skriva om alla minnen, men det fungerar inte. All glädje, alla äventyr vi upplevt tillsammans dessa fantastiska 10 år tillsammans. Det går inte att sätta ord på det. Min äls...

Av Sigge Svamphund - 9 juli 2016 12:14


TACK för all omtanke, alla hälsningar här, på Facebook, via mail, sms osv. Jag läser allt men orkar inte svara, vill bara vara ensam just nu. I går kväll så begravdes Sigge Svamphund av sin älskade bästa människovän Pinnaffären, egentligen heter ...

Av Sigge Svamphund - 8 juli 2016 11:44

I dag har det tänts en ny stjärna på himlen. Sigge finns inte längre, åldern tog hans bakdel som inte hängde med längre. I samråd med min underbara vän och veterinär A så togs beslutet. A hjälpte Sigge till resan över regnbågsbron. Sigge blev 1...

Av Sigge Svamphund - 7 juli 2016 18:01

Jag klarade av kvällstoaletten utan att bakdelen krånglade. Matte där emot har knappt sovit i natt för hon har vaknat så fort jag rört på mej. Morgontoan gick ganska bra. Så skulle jag prova att bada, fick skjuts ner till sjön. På väg dit så ...

Av Sigge Svamphund - 6 juli 2016 17:37

Dagen började alldeles som vanligt. Matte bestämde sej för att skjutsa mej till en bra skog för jobb.   Blev skjutsad till Döda älgenskogen. Bra eftersom jag hade mycket kantarellvalpar på tillväxt där. Bara att börja jobba.   Ska du ...

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards