Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 29 augusti 2011 18:34

I dag hade matte bestämt att det skulle vara lugnt efter alla upptagna dagar.

Jodå, lugnt har det blivit i alla fall för henne.

Jag får minsann slita med VAM (vård av matte) jag.

Började i går med gnäll om ont i halsen.

Idag är tydligen hjärnan på gång ut genom näsan.

Men jag blev skjutsad till skogen, jag måste ju röra på mej och matte skulle ha

tag på "snygga" svampar.

 

Hamnade på Sagostigen och här är jag på väg till skogen.

Hittade en bra flaska som jag tänkte att matte skulle kasta som belöning när jag

jobbade.

 

Jag började självklart jobba på en gång.

I går var jag ju så upptagen med en massa annat att det blev dåligt med jobb men

idag var jag riktigt sugen.

 

Var ett par dagar sen hon fick nån svart trumpetsvamp så jag letade upp

sån till henne.

Hörde en del mutter, aha nu ska det snart sväras över dom.

Jag kan min matte vid det här laget.

 

Jag gick stillsamt runt och jobbade.

Hörde nåt som lät konstigt väldigt nära oss.

Nu var minsann sjuka matte snabb.

Jag fick onödigt koppel och matte började prata högt.

Någonstans bland träden väldigt nära oss gick Hälga och ropade efter Hälge för

att göra valpar.

Vi såg henne aldrig men när matte började prata så hördes det hur hon försvann.

Hälga på jakt efter Hälge skulle vi inte träffa enligt matte.

Nåt om att hon kan vara lite grinig eller bestämma sej för att jag skulle duga

som stand in för Hälge.

 

Hittade en miljon med rödgula trumpetsvampar.

Gjorde att matte glömde att gnälla en liten stund.

Sen skulle det letas efter snygga fårtickor, taggsvampar, kremlor och sånt.

 

Har inte ens börjat jakten på snyggsvamparna och redan ser korgen ut så här.

Hittade ett gäng med olika svampar som matte ansåg var tillräckligt snygga.

Hon ska i väg och prata om svamp och visa såna för ett gäng pensionärer på

onsdag och då ska det vara fina svampar.

De fick inte ens vara med i korgen eftersom svart trumpet lämnar svarta fläckar!

 

Närmaste jag kom bad idag.

Min älskade bäck.

Trodde jag skulle få gå till sjön men matte tvärvägrade.

Hon orkade inte ens hela rundan i Rosmossen och då är det illa.

 

Har hittat en massa trattkantarellvalpar.

Tar en eller två veckor innan de blivit vuxna, sen blir det slit med såna.

 

Tycker att jag jobbade på bra på en kort runda.

I korgen är bara svamparna som jag och matte ska ha, snyggsvamparna hade hon

ju i en reservpåse.

Hörde gnäll om hur sjutton hon ska orka rensa.

Inte mitt bekymmer, jag sköter jobbet i skogen så får hon sköta resten.

Åkte hem.

Matte skulle äta lunch, men den smakade gammalt tidningpapper enligt henne.

Gjorde den inte alls, den var god jag fick liksom det mesta!

Placerade matte på soffan dör hon stillsamt somnade.

Släpade upp henne för en eftermiddagsrunda.

Hann lagon komma in så anmälde Åskar sin ankomst.

Men han var bara på ett löjligt kort besök, gjorde matte sällskap på soffan medan

han var här.

Nu ska jag ta hand om liket igen som är påklädd som om det är 30 minus och fryser

medan det hostas och snoras.

Hoppas hon är bättre imorgon för vårda gnällmatte är skittråkigt!!!!!

Om inte annat får jag väl kasta henne i en hälsobefrämjande spagrop så hon

blir frisk.

Jag som alltid spaar är ju aldrig sjuk alltså befrämjar spa hälsan!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards