Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 24 augusti 2011 18:08

I dag skulle det ju plockas såna där lingon.

Skjutsades iväg till skogen och där var mattes mamma också.

Alltid trevligt med sällskap.

 

Typisk onödig tråkbild.

Spindelnät är ointressanta enligt mej och enligt matte är de vackra med en

massa fukt.

Drog i alla fall iväg in i skogen.

Hittade en del underbara spagropar idag också.

 

Tänkte visa mattes mamma vägen ifall hon inte hittar.

Så visade jag ju en massa snygga kottar också, men hon var lika ointresserad som

alla andra människor.

 

Här hade jag större framgång.

Visade massor med kantareller inne bland små granar.

 

Matte vill ha massor med Karl Johan, men de som fanns idag såg ut så här.

Angripna av soppsnylting.

 

Hittade mer såna där ***kantareller istället.

Mattes mamma fick alla jag nosade upp.

 

Sen ägnade sej människorna åt de här tråklingonen.

Matte ska visst koka sylt till mina människovalpar.

 

Försökte ge en hjälpande tass, men plocka lingon det fixar jag inte.

Lyckas bara riva upp en massa ris hela tiden.

 

Mycket bra!

Sist var minsann min nästansjö alldeles torr nu kunde jag simma i den!

 

Undrar varför jag smällde i mej två mackor på två sekunder.

Människorna fikar fortfarande och har mackor kvar som jag är sugen på.

Det ordnade sej, jag fick smaka av deras också.

 

Som sagt lingomn är tråkigt så jag ägnade mej åt mer spa medan människorna

plockade och plockade.

Till slut hade de fått ihop så de var nöjda.

Åkte hem och slappade ett tag.

Så skulle jag ut på eftermiddagsrunda.

 

Gick en sväng i en liten skog här hemma.

Hittade en del Svarta trumpetsvampvalpar.

Matte har ju inte plockat såna på ett par dagar så jag tänkte att hon kanske

saknade dom.

Gjorde hon tydligen inte.

 

Sen nosade jag upp massor med Stolta fjällskivlingar.

17 stycken räknade matte till.

Då var hon minsann väldigt belåten med mitt jobbande!!!!!!

 

Av bara farten så fortsatte jag med lite champinjoner också.

Har serverats mycket smarrig svampmacka med champinjon och fjällskivling.

Idag märktes det verkligen att stackars Mysan levt på vad hon hittat.

Matte hittade henne på diskbänken där hon letade matrester i slasken och dessutom

såg hon alldeles strykrädd ut när matte kom.

Här får inga djur stryk eller hårda ord och Mysan har nog fortfarande inte

förstått att hon får precis hur mycket mat hon vill.


Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards