Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 22 augusti 2011 18:20

Har haft en ganska lugn dag i mitt hundliv.

Matte påstod att det behövdes en sån eftersom hon är trött.

Äsch, ska inte drabba mej jag kan ha mycket att göra alla dagar.

Skulle i alla fall som vanligt till skogen.

Hälsovådliga regnet var nära förestående så det skulle inte bli nån långrunda.

Hörde talas om hemmaskogarna.

Var nog tur att ingen såg matte när vi skulle iväg.

En tom korg och en full med tråkkantareller.

Släpa med såna till skogen?????

Så blev jag skjutsad till hemmaskogen, allt verkade mycket skumt.

 

Varför ska människor alltid vara så långsamma?

Jag har bråttom, mycket som ska hinnas med innan regnet hindrar alla viktiga

hundgöromål.

 

Hamnade vid sjön.

Knappt att jag fick bada eftersom det dumpas saker i sjön.

Fälgar har väl inte i vattnet att göra??

 

Jodå, jag fick mina livsnödvändiga bad.

Hann med många såna.

 

Sen var det dags att jobba.

Efter gårdagens fynd av Karl Johan så ville matte ha fler såna.

 

Trattkantareller aningen större än knappnålar är inte Karl Johan.

Men det kommer mängder med såna här.

 

Hittade ett helt gäng med rimskivling.

Men de var fulla med hyresgäster så de är kvar i skogen.

 

Svarta trumpeter det fanns det som vanligt några miljoner av.

Jobbade mycket.

Bäst jag jobbade så....................

 

I stället för svamp så fyndade jag Färghandels Vilma!!!!!!

Helt plötsligt bara hon satt framför mina tassar.

Mycket trevligt med oplanerad dejt.

 

Tog ledigt från jobbet och umgicks med henne i stället.

Vi hade väldigt skoj ett tag.

 

Vimas matte hon ropade och ropade.

Syns att Vilma hör henne men hon kunde ju självklart inte motstå att fortsätta

umgås med mej och mattes godisficka.

Slutade med att hennes matte fick komma och hämta henne.

Såg hur Vilma släpades iväg i onödigt koppel.

Jag återgick till att jobba, nåt skulle jag ju fördriva tiden med.

 

Fyndade en liten flaska  så den använde jag när jag markerade svamp.

Sen fick jag den kastad som belöning.

Hann jobba ihop en korg full med Svarta trumpeter.

Antar att de snart också hamnar i kategorin tråksvampar.

Sen kom hälsovådliga regnet.

Tur att jag var nära min bil så jag hann inte bli så skadad av det.

Nu begrep jag varför vi hade bilen och den där korgen med tråkkantareller.

Matte åkte iväg till traktens grönsaksodlare.

Där dumpades alla tråkkantareller och istället kom matte med en kasse full med

en massa grönsaker.

KRAV odlat och närproducerat sånt gillar matte.

Det där tråksvamparna fullde faktiskt en bra funktion idag.

Byteshandel är trevligt enligt matte, undrar om han kan tänka sej att odla

grisöron och annat smask också?

Det är ju i alla fall jag som letar upp svampen.

Var hemma och slappade medan det regnade.

Sen hann jag lagom med en eftermiddagsrunda innan matte hade dejt med Åskar.

I morgon då är jag lovad att det ska bli en sån där väldigt bra dag.

Hoppas det stämmer.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards