Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 21 augusti 2011 19:13

I dag har det varit väldigt mycket att göra.

Började med att släpa med en trött och ganska folkilsken matte till skogen.

Hade tur för där vi ställde bilen var det alldeles tomt.

Matte hade planer på att sätta en stor skylt på vägbommen med texten

SKOGEN ÄR UPPTAGEN.

Dräller alldeles för mycket människor i mina skogar på helgerna.

Började väldigt bra för nu finns det minsann spa även på ställen som varit torra.

 

Usel bild men jag står i bäcken och matte kallar mej för korkad.

Kotten som jag tyckte att hon skulle kasta den har jag kvar i munnen.

 

Äntligen sjö och bad!!!!!!

Badade massor eftersom jag missat den viktiga sysselsättningen i flera dagar.

 

Var vid Bäversjön och Bäver gör hela tiden nya stigar i skogen.

Han måste springa mycket mellan sjön och land så fort som srigarna uppstår.

Jobbade en del och hittade tråkkantareller.

Men sen.........

Matte behövde uppmuntran.

 

Äntligen kommer det Karl Johan!!!!!

Alldeles väldigt fina svampar som larverna inte hade hunnit invadera.

Matte blev genast på bättre humör.

 

Sånt här gör däremot mej på väldigt bra humör.

Riktigt rejäla spagropar med underbart lervatten.

 

Ännu mer Karl Johan.

Så här stora brukar vara fulla med larver men den var alldeles felfri!!!!

Hittade lite andra sorters svamp också.

För att inte tala om alla spagropar.

 

En Stolt Fjällskivlingsvalp.

Hittade ett par vuxna också.

 

Nådde andra sjön och badade ännu mera.

 

Kolla den här bilden och min headerbild.

Nästa samma bild blev det idag, fast idag var det inte fredagen den 13 och matte

trillade inte i sjön.

Åkte hem igen.

Ett under att vi inte mötte människor i skogen för det var bilar överallt.

Var bara hemma en stund sen var det dags för nästa uppdrag.

Människovalparna behövde min uppmärksamhet ett par timmar så matte skjutsade mej

till Eskilstuna.

 

Jag tog med dom till Djurgår´n

Var ju evigheter sen jag var där med dom.

Oliver gjorde några utgrävningar där regnet grävt djupa fåror i marken.

 

Hade självklart pinnkastningskurser med Adam.

Han är väldigt duktig numer.

 

Oliver han är minsann lika stark som jag nu.

Släpar lätt runt på små behänduga tandpetare.

 

Adam han är en effektiv bärplockare.

Fanns mycket blåbär där.

Medan Adam plockade blåbär så roade jag mej med Oliver.

 

Fast Oliver han hängde och slängde i en trädgren och hade jätteskoj.

 

Undrens tid är inte förbi!!!!

Helt plötsligt så visade Oliver mej en Frolicbuske!

De brukar ju bara blomma på vintern.

Kanske klimat förändringarna som orsakat att denna blommade.

Slukade alla Frolicar.

 

Oliver försökte lära Adam att bestiga stenar.

Jag deltog inte i det.

Men däremot så var Olivber duktig och hittade svampar.

Oätliga riskor, men han hittade ju i alla fall!!!!!

 

Dagens höjdare.

Vi hittade en spagrop på en gräsmatta.

Spaade mycket tillsammans med människovalparna.

Sen så kom deras föräldrar.

Adam åkte nånstans med sin mamma och jag åkte med min bil.

Hamnade hos mattes föräldrar och dit kom Oliver med sin pappa.

Blev bjuden på utsökt middag.

Köttfärslimpa med kantarellsås (kantareller som jag nosat upp).

Satt bra med mat efter min hårda dag.

Nu är jag en väldigt trött hund, blir nog dåligt med besök hos er andra i kväll.

Kisse Mysan hon sover fortfarande, eller hon är vaken i bland men sen sover hon.







Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards