Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 20 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 20 augusti 2011 17:34

Igår så vräkte ju hälsovådliga regnet ner.

Skitmatte påstod att jag skulle gå ut och göra min kvällstoalett innan jag fick

gå och lägga mej.

 

Jag tänker INTE gå ut!!!!!

Regnet öste ner och det blåste.

Med fara för mitt liv så släpade matte ut mej i alla fall.

Gjorde en rekordsnabb kvällstoa och ville bara in.

Hon borde ha lärt sej att jag kan hålla mej i flera dagar om det regnar!!!!!

Fick gå in och lägga mej.

Lilla kisse Mysan skulle ju bo i tortyrkammaren under natten för att få fria tassar

i dag.

Men någon (inte jag) hade tydligen varit uppe och gått i sömnen i natt.

För i morse så var tortyrkammardörren öppen och matte mötte en spinnande Mysan

i köket.

Mej svär hon fortfarande åt så jag håller mej på avstånd.

 

Så här ser det ut numer.

Mysan ligger i sängen och Askur är bara nån meter bort.

Tror han är kär i henne för han följer henne som en skugga.

Hon sover mest och matte säjer att det behöver hon göra efter allt hon har varit

med om.

Övergiven av sina människor, försöka överleva på egen tass och sen allt som hände

henne i går.

Viktigast nu är att hon känner att hon är trygg och att hon vet att hon har både

mat och värme.

När mina morgongöromål var avklarade så följde jag med matte till

datorveterinären.

Nu är min dator frisk igen, mycket bra!

På väg hem så åkte jag till Nelly, skulle lämna tillbaka lånedatorn.

 

JAAAAAAA!!!!!!!!!

Eller inte....................

Nelly har minsann börjat lukta gott så vi tänkte tillverka världens snyggaste valpar.

Kolla på bilden hon till och med viker undan svansen.

Bara det att vi hade behövt smyga lite för skitmänniskorna la sej i.

Nelly fick gå in i sitt hus och jag fick vara ute.  

Hundlivet är orättvist!!!

Skulle åka hem igen.

Livsfarligt att åka bil med matte nu.

Tvärnit på den lilla grusvägen och i med backen.

 

Hon hade fått syn på denna.

Bilden är tagen sen hemma på balkongen.

Det är en Stolt fjällskivling, en utsökt god svamp.

Väl hemma så fick jag macka med stekt Stolt fjällskivling.

Sen bestämde jag mej för att jag fortfarande ville göra valpar så jag knuffade

Askur ur sängen och försökte med honom.

Lika framgångslöst som vanligt.

Matte påstod att jag behövde annat att tänka på.

Hon satte på sej skogskläder, dumt mänskligt påhitt, jag har minsann samma päls

jämt jag.

Sen gick vi till skogen.

 

Jag började omedelbart att jobba.

Hittade en del Svart trumpetsvamp först.

 

En kvarts jobb i skogen och korgen är överfull med såna där fiskstinkande

mandelriskor.

Har lämnat mängder som matte vägrade plocka för att de inte får plats i

svamptorken och hon inte orkade släpa på dom.

Övergick till att nosa upp Svarta trumpeter.

 

Idag utsåg jag en bra pinne som belöning vid markerad svamp.

Hittade en massa och markerade och matte kastade.

Bara det att hon begrep inte varför jag verkade så rastlös.

Skitmatte!

Min pinne ska vara på marken och inte uppe i en gran!

Jag nådde den ju inte och hon hade inte tittat när hon kastade.

 

Mandelriskor är tunga svampar så matte orkade inte släpa på korgen.

Alltså ställde hon den på ett ställe medan jag nosade upp alla trumpeterna, blev

ungefär lika mycket som i förrgår.

Sen började jakten på svampkorgen.

Ni vet virriga senilmatte och ställa ifrån sej saker.

Den som tittar väldigt noga kan faktiskt se korgen som en liten prick nästan mitt

i bilden.

Så var det meningen att jag skulle få gå och bada också.

Har ju inte gjort det på ett par dagar så behoven är akuta.

Bara det att då började det regna igen.

Blev inget bad för som alla vet måste jag hem omgående så jag inte skadas.

Men i morgon är jag lovad att få åka till skog med sjöar och bada hur mycket jag

vill.

Antar att jag kommer att ha en massa trevliga spa också för det kom visst nästan

40 mm regn igår.

Såg att Roslagsjyckarna frågade om långhårig katt.

Matte vet var det finns långhåriga ungar som ska ha nya hem under hösten.

Kontakta henne för mer info!

Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards