Svamphunden Sigges funderingar

Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Sigge Svamphund - 17 augusti 2011 17:52

Idag så fick jag åka till mina gamla hemmaskogar.

Matte var folkilsken och behövde tömma huvudet, hur man nu tömmer nåt som

redan är tomt.........

I alla fall så skjutsades jag iväg till de stora folktomma skogarna.

  

Måste ju berätta att jag varit där ifall det passerar någon annan hund.

Jobbade en del ganska omgående också.

 

Hamnade vid Krokodilsjön så jag passade självklart på att bada ordentligt.

Länge sen jag simmade där.

 

Mina bra spadiken är inte riktigt i skick ännu, men lite mer regn så ordnar det

sej.

Hittade några bra spagropar så pälsen är i trim.

 

Nu har de vita flugsvamparna kommit.

Fanns många såna i skogen.

Fast jag vet ju att det inte är nån idé att ens försöka markera dom.

Hittade mest en massa ****kantareller och lite andra svampar.

 

Min superspagrop håller faktiskt på och blir användbar igen.

Sist jag passerade var det bara lite torr lera i den.

 

Matte behövde muntras upp och det var enkelt fixat.

Hon blev så glad så glad när jag markerade en fin Karl Johan.

Ok, hittade bara denna idag, men det finns hopp om att de kommer.

Så skulle vi gå och kolla om det kommit rödgul trumpetsvamp på ett ställe.

 

Hade det inte, men jag hittade massor med kantareller och lite svart trumpetsvamp.

 

När jag markerar svamp så ska jag belönas med kottkastning.

Så här kan det se ut i korgen när matte är för långsam, då lägger jag dit flera

kottar.

 

I går hittade jag ju nyfödda trattkantarellvalpar och idag hittade jag en

fullvuxen sån och ett gäng små valpar.

 

Min bar bäck var minsann i perfekt skick.

Massor med porlande vatten som jag kunde greja en massa i.

Sen gick jag vägar genom skogen som jag inte gått på evigheter.

 

Jobbade ännu mer men nu har jag mest bråttom, för långt fram finns nåt.

 

Just det, jag var tillbaka vid Krokodilsjön och hårt arbete kräver faktiskt en

massa bad.

 

Nästan vid bilen och detta är ett bra spaställe.

Det ljuvliga vattnet med underbara dofter är dolt under gräset.

Ger fantastiska inpackningar.

 

Idag kom jag på att det var länge sen jag blev fotograferad efter mitt jobbande.

Alltså satte jag mej och inväntade att matte skulle ställa korgen med resultatet hos

mej.

Hon är riktigt duktig på lydnad ibland!

 

För er som inte sett korgen i närbild.

Jag pryder minsann den och tittar ni noga så ser ni att det är min headerbild.

Det är mattes mamma som är så otroligt duktig på att måla.

Resten av dagen har jag ägnat åt att slappa, vara ute på en eftermiddagsrunda där

inga upphetsande saker hände.




Presentation

Fråga mig

52 besvarade frågor

Min gästbok

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS


Skapa flashcards